Csináld magad: nyuszinyomda

2018. március 30. 13:55

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Varga Judit, a Juditu blog szerzője mutatja be, hogyan készül a húsvéti nyuszis nyomda. 

Mivel itt a Húsvét itt a nyakamon, ezért gondoltam, hogy a konyhai ötleteknél maradva idén összedobok valami egyszerű, ide passzoló nyuszis projektet.

_dsc0530.jpg

Magát a húsvéti ünnepkört nem szoktam dekorációval túlgondolni, de azért minden évben készítettem valamit a lakásban, és így a blogomon is. Ezúttal úgy gondoltam, hogy egy diy nyuszi stemplivel dekorálok. Ehhez mindössze dekorgumira, ceruzára, ollóra, egy fa alapra (pl. poháralátét) és hobbiragasztóra van szükség. A nyuszi sziluettjét a neten is kinézhetjük, én is így tettem, és ezt másoltam le:

nyuszi.jpg

A nyusziformát ráfestettem a fa alap tetejére akrilfestékkel, majd az egészet matt lakkal lelakkoztam. A dekorgumiból kivágott formát a másik oldalra ragasztottam (ügyelve, hogy pont úgy legyen, ahogyan a túloldalon a felfestés van!)

_dsc0529.jpg

Amíg a ragasztó megszáradt, addig leszabtam és beszegtem az előzetesen mosással beavatott vászon anyagot. Úgy gondoltam, hogy ezúttal konyharuhát készítek, de persze akár terítő, asztali futó, vagy tányéralátét is válhatna belőle.

_dsc0529.jpg

A festéket többféleképpen is fel lehet vinni a dekorgumira, én mindig ecsettel szoktam, inkább vastagon, mint vékonyan, és minden nyomdázás előtt újrakenem a felületet. Ha túl vékonyan kenitek a festéket, akkor a nyomat kicsit foltos lehet, de igazából ez is jól állhat a textilnek, attól függ, mi a cél.

Természetesen - mint minden textilfestékes munkánál - célszerű a vászon alá egy kartont vagy fóliát rakni az esetlegesen átszivárgó festék miatt. A mintázást lehet szabályosan vagy teljesen rendszertelenül is csinálni, lehet csak egy sort vagy az egészet befesteni. Én most az egyharmadát festettem be, ami nagyjából 15-20 percet vett igénybe a pecsét és az ecset tisztára mosásával együtt.

Teljes száradás után (kb. 15 perc) a mintát közepes hőfokon kb. 2-3 percig sütőfólián keresztül átvasaltam.

_dsc0537.jpg

Az így elkészült konyharuha mosógépben is mosható, idővel a minta persze fakulni fog, de ki sosem kopik. És ezt azért is írom, hogy véletlenül se a kedvenc ruhátokban dolgozzatok textilfestékkel, mert bizony amire az rámegy, az onnan ki nem jön.

A nyomdázott nyuszipajtik pedig így mutatnak a konyhában:

_dsc0541.jpg

_dsc0542.jpg

Maga a nyomda pedig bekerült a gyűjteményembe:

_dsc0538.jpg

Kellemes Ünnepeket, jó pihenést Nektek!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr3213790284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása