Csináld magad: tusfürdő és mosószer házilag

2019. február 01. 10:06

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Séllei Lilla, a Csirek blog szerzője mutatja meg, hogyan készül házilag a tusfürdő és a mosószer. 

32059663276_d94c260fc6_z.jpg

2017-et írtunk, amikor eldöntöttem, tudatos vásárlással (és nem vásárlással) szeretném csökkenteni családunk szemétmennyiségét, és rálépek a zero waste életforma felé vezető útra. Ennek része volt, hogy eldöntöttem, változtatok például a tusfürdő vásárlási szokásaimon. Először arra gondoltam, nagy kiszerelésű tusfürdőt fogok venni, de ez sem éreztem teljesen jó megoldásnak, hiszen az is egy műanyag flakon. A második ötletem a szappan volt, de én egyszerűen nem szeretem a szappant. Ekkor jött szembe a házilag készíthető tusfürdő receptje. Egyből ki akartam próbálni, hiszen hasonlóan egyszerű volt, mint a korábban már többször elkészített, házilag főzött mosószer receptje.

tusfurdo_366.png

Házilag főzött tusfürdő

A tusfürdő olaj és illóolaj összetevői igény szerint változtathatóak, így mindenki az ízlésének és a bőrének megfelelő tusfürdőt készíthet. A megfelelő állag elérése elsőre biztosan nem megy majd, így én azt javaslom ne üvegbe, hanem széles szájú befőttes üvegbe töltsük az első adagokat, így ha zselésebb lesz, ezekből akkor is ki tudjuk szedni. Natúr szappant bármelyik drogériában lehet kapni, a hozzáadott olaj pedig lehet akár napraforgó-, olivaolaj is, én azért választottam a lenmagolajat, mert az volt itthon a napraforgón kívül, amit túl snassznak tartottam volna.

Hozzávalók:

  • natúr szappan
  • 4 dl desztillált víz
  • 5 csepp vaníliás illóolaj
  • 2 evőkanál lenmagolaj

Elkészítés menete

Melegítsd fel a vizet, közben reszeld le a szappant. A szappant tedd bele a meleg, de nem forrásban lévő vízbe, majd várd meg, míg felolvad. Miután kicsit kihült, tedd bele az olajat és az illóolajat is. Várd meg míg teljesen kihül, de közben időről-időre kavard meg, hogy egyöntetű maradjon az állaga. Ha túl híg, akkor adj hozzá még szappant, ha túl zselés, akkor keverj bele egy kis vizet.

Házilag főzhető mosószer

A házilag főzött a mosószer is nagyon jól bevált, megosztom veletek annak receptjét is:

Hozzávalók:

  • fél mosószappan
  • 500 g mosószóda
  • fehér ruhákhoz 3 evőkanál szódabikarbóna
  • 5 liter víz

Elkészítés menete

Melegítsd meg a vizet, közben reszeld le a szappant. A szappant tedd bele a meleg, de nem forrásban lévő vízbe, majd várd meg míg felolvad, tedd bele a mosószódát is. Amikor valamennyire kihült, öntsd flakonokba!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr5014601720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása