Nyomtató nélkül: így készíts feliratokat a lakásodba!

2018. február 19. 12:31

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Varga Judit, a Juditu blog szerzője mutatja meg nekünk, hogyan készülnek a falra szánt mókás üzenetek, pozitív mantrák. 

_dsc0347.jpg

Több posztomban is láthattatok már feliratos dekorációkat, amik első ránézésre úgy tűnnek, mintha nyomtatva lennének. Pedig vannak olyanok, amik sosem láttak nyomdafestéket...

Ennek egyik oka, hogy nekem nincs itthon nyomtatóm. Egyszerűen azért, mert nincs rá szükségem sem a munkához, sem a mindennapi élet dolgaihoz. Ha egy dokumentumot vagy képet mindenképpen nyomtatni kell, akkor elsétálok egy nyomtató/fénymásoló üzletbe és elintézem. A másik ok, hogy egyszerűbb feliratokat simán el lehet készíteni nyomtató nélkül, szabad kézzel is. Erre mutatok egy fapados, de remekül működő módszert, amit már régóta alkalmazok.

_dsc0791.jpg

Példának nézzük a korábbi posztomban bemutatott konyha (ITT) pultján lévő BUT FIRST COFFEE deszkámat, aminek elkészítéséhez mindössze egy vágódeszka alapra, fehér papírra, fekete filcre (alkoholos vagy akril) ceruzára, ollóra, sniccerre, kétoldalas ragasztószalagra, egy műanyag fóliára és egy laptopra/tabletre van szükség.

_dsc0961.jpg

Magát a feliratot online szerkesztettem, ugyanúgy, mint a barkácsdobozok esetén ITT. A lementett képet ezután megnyitottam tableten (érdemes háttérképként beállítani, hogy ne mozduljon majd el, laptop esetén erre nincs szükség). Ezután ráhelyeztem egy műanyag fóliát a képernyőre (keményebbet, egy képkeretből kiszedve), majd a papírt is, és így rajzoltam át ceruzával a kontúrokat. A fóliára csak azért van szükség, hogy ne a képernyőt nyomjuk be a ceruzával, ez laptopnál talán még fontosabb!

_dsc0349.jpg

Ezt követően egy vékony filccel precízen meghúztam újra a kontúrokat, és végül a vastag filccel kitöltöttem a belső részt. Ha alkoholos filccel dolgozunk, tegyünk a papír alá valamit, mert simán átszivárog a festék.

_dsc0351.jpg

Végül sniccerrel méretre vágtam a papírt és kétoldalas ragasztószalaggal rögzítettem a deszkán. Ennyi.

_dsc0354.jpg

Ez egyébként nem csak akkora méretben működik, mint a képernyőnk, de nem ám! Nagyítva a képet, részletekben is át tudjuk rajzolni a betűket vagy egyéb elemeket. Így készült pl. ez a feliratom is egy A3-as méretű papírra:

_dsc0798_1.jpg

Az egyszerűbb feliratokat én inkább mindig átrajzolom (idő- és pénzspórolás is) a bonyolultabbakat nyilván én is inkább kinyomtatom.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr1113681766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása