A tárolóhely újratervezése

2018. január 12. 10:01

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Varga Judit, a Juditu blog kreatív szerzője mutatja meg nekünk, hogyan alakítja át azt a szekrényt, amiben a legfontosabb eszközeit, kellékeit tárolja. 

Korábbi bejegyzésemben már írtam arról, hogy az eszközeimet, szerszámaimat hogyan csoportosítom és miként tárolom jól átláthatóan. Most megmutatom azt a helyet, amit a lakásomban ezek elhelyezésére kiszemeltem.

Van egy kis közlekedőm az előszoba és a konyha között, aminek egyik oldala egy beépített szekrény (a másik oldalán a "mosókonyhám" található, valamint a vízóra, gázóra és az elektromos kapcsolótábla). Ezt a szekrényt a lakással együtt kaptam, a beköltözéskor csak belepakoltam a dobozaimat és a mindenféle tárolni való cuccokat, de eddig nem nyúltam hozzá.

_dsc0166_nyilas.jpg

Most viszont úgy döntöttem, hogy rendberakom, mert egyrészről a kinézetére is ráfér, másrészről szükségét érzem, hogy optimalizáljam azokhoz a tárgyakhoz, amiket benne tartok. A szekrény maga elég jó paraméterekkel rendelkezik: 1 méter széles, majdnem 3 méter magas, és 42 cm mély. Sajnos, rálóg az ajtónyílás tokjára, ami nem túl esztétikus látvány.

_dsc0164.JPG

Belül méretre szabott, rétegelt lemez polcok vannak, amikre remekül lehet pakolni, de az elosztásuk (az egymástól való távolságuk) nem az igazi, és nem férek jól hozzá a dolgaimhoz. A gyakran használt festékeket (pl. falfestékek, zománcok, és sprayfestékek) is itt tárolom, persze, ahogy haladok a lakással, ezek száma valamennyire csökkenni fog, illetve lesz, amit majd leviszek a pincébe.

_dsc0162.JPG

Az a tervem, hogy a szekrényt teljesen kibontom. A falat a sérült helyeken gletteléssel javítom, és egy fehér tisztítófestéssel az egészet felfrissítem. A felső polcokkal olyan nagy baj nincs, úgyhogy ezeket egyenként lefestem és visszahelyezem majd.

_dsc0160.JPG

A lenti részen sokáig agyaltam, hisz minden egyes négyzetmilliméterét ki szerettem volna használni. Míg a fenti részt csak ritkábban, a lenti részt napi szinten használom, így fontos, hogy tényleg praktikus legyen. Az első gondolatom az volt, hogy konzolokkal és méretre szabott fenyő, vagy bútorlap polcokkal oldom meg a belső elosztást. De ez nem tűnt túl gazdaságos módszernek, és kicsit macerásnak is éreztem (sokat kell fúrni és szabni), így végül egy méretben passzoló fémpolc mellett tettem le a voksomat.

moodboard.jpg

Természetesen ezt majd 1-1 csavarral a falhoz rögzítem, hogy stabil legyen. Ezen elférnek a barkács dobozaim, a gépeim nagy része és mellette a takarító eszközök is kényelmesen tárolhatók, mint pl. a porszívó és a felmosó, amik eddig minden egyes ajtónyitáskor kidőltek a szekrényből. Ezt egyébként a pontos mérereteket is figyelembe véve érdemes megtervezni egy kockás papíron, hogy tényleg mindennek tökéletes helye legyen.

A kibontott és újragondolt szekrényre előbb-utóbb kell majd egy szép ajtó is, de ennyire ne szaladjunk előre. Csak szép sorjában: a következő lépés tehát a bontás és a festés.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr9813567447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása