Csináld magad: beton hatás

2018. november 26. 11:53

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Varga Judit, a Juditu blog szerzője mutatja meg, hogyan lehet beton nélkül elérni a beton hatást. 

Nem először fordul elő, hogy darabjaira szedve meghekkelek egy lámpát, hogy egy kicsit más formában illeszkedjen a térbe, ahova elképzeltem. Most is ez történt, máris mutatom miről van szó.

_dsc1019.jpg

Hónapok óta nézegettem már szürke, beton (de legalábbis beton hatású) lámpát vagy foglalatot egy bárpult fölé. Ami jól nézett ki, annak az ára volt riasztó, ami meg jó áron volt, annak vagy a színe, vagy a formája nem tetszett. Betont foglalatot önteni viszont nem akartam. Már teljesen lemondtam a dologról, amikor egyszercsak szembejött egy ilyen lámpa, 12.000,- Ft-ért.

_dsc1011.jpg

Háhhh, ez kell nekem! Egy mennyezeti rózsából összesen 5 vezeték jön le, mindegyik végén 1-1 beton hatású (de valójában fém) foglalattal. Hármat a bárpult fölé rakok majd, és a megmaradó két vezetéket is lesz hova bekötni. Első lépésként darabjaira szedtem a lámpát.

_dsc1012.jpg

_dsc1013.jpg

Ok, ez egyszerű volt. Viszont ezekhez a foglalatokhoz én ugyanilyen beton hatású mennyezeti rózsát képzeltem el, amilyet persze nem lehet kapni... Sebaj, akkor valami módon csinálok!

_dsc1014.jpg

Fogtam három darab krómszínű mennyezeti rózsát és egyenként átcsiszoltam őket, hogy teljesen matt legyen a felületük és jobban tapadjon rajta a festék.

_dsc1016.jpg

Először sprayfestékben gondolkodtam, de annak a színét nem tudom befolyásolni, így végül azt találtam ki, hogy akrilfestékből keverem ki a foglalatokhoz hasonló árnyalatot. Fehér, fekete, szürke festéket kevertem össze (érzésre) és végül hozzáadtam 3D port, amitől egy nehezebb, de még folyékony, beton hatású masszát kaptam. Ez a 3D por olyasmi, mint a por alakban kapható fuga, festékkel keverve sűrű, apró szemcsés állagot kapunk tőle. Szóval ha valakinek megtetszik az ötlet, bátran próbálkozhat lakásfelújításból maradt fugaporral is.

_dsc1017.jpg

A mennyezeti rózsákra alapozás nélkül, két rétegben vittem fel. Egyszerűen azért nem alapoztam, mert a mattra csiszolt próbadarabon olyan szuperjól tapadt a kikevert betonhatású festék, hogy nem éreztem indokoltnak az alapozást. Végül is az egész a mennyezetre rögzítve fog pihenni, a szerelésen kívül semmilyen mechanikai, koptató hatás nem fogja érni, szóval a festék nem fog lejönni.

_dsc1018.jpg

_dsc1019_1.jpg

Száradás után egy szuperfinom csiszolókockával még átsimogattam a felületet, ettől lett a foglalathoz nagyon hasonló a felülete.

A villanyszerelés részleteivel nem untatlak Titeket, sorkapocs, fázis, nulla, föld, stb. én szeretek és tudok is villanyt szerelni (mert amúgy nem bonyolult), de azért ilyenhez inkább hívjatok szakit, biztos, ami tuti.

_dsc0007.jpg

A megmaradt 2 foglalat egy hosszabb vezetékkel kiegészítve a hálószobába került az ágy 1-1 oldalára ugyancsak függesztve.

_dsc0008.jpg

A betonfestékkel végül a foglalatok tetején lévő műanyag, átlátszó rögzítőket is átfestettem, a fentiek maradtak feketék.

_dsc0009.jpg

_dsc0010.jpg

A kikevert betonhatású festéket légmentesen lezártam és eltettem, jól fog az még jönni...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr5014393764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása