Polctartó konzolok másképp

2018. augusztus 28. 11:12

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Varga Judit, a Juditu blog szerzője mutatja meg, hogy egy kis festéssel milyen szép tud lenni egy polctartó konzol. 

Mire jó egy szegletvas? Sok mindenre, pl. polctartó konzolként is funkcionálhat. Ugyanolyan stabil, mint készen kapható polcrögzítő társaik, a megjelenése viszont kicsit finomabb, visszafogottabb, ráadásul sprayfestékkel tetszőleges színt is adhatunk neki.

_dsc0571.jpg

Egy ideig agyaltam, mi is kerüljön pontosan a falra az íróasztalom fölé, mert egyrészről nem akartam túlzsúfolni a felületet, másrészről viszont szükségem volt olyan pakolós részre, ahova ezt-azt kirakhatok, mondjuk dísztárgyakat, vagy olyan dolgokat, amik a munkámhoz szükségesek (pl. stylingra, fotózásra váró tárgyakat). Nagy betűző táblát sok fecnivel nem akartam, és zárható, szekrény típusú megoldást sem.

Végül két polc mellett döntöttem, de nem akartam látványos, szembetűnő konzolokkal rögzíteni őket. A lebegőpolcos megoldás (aminek teljesen rejtve van a tartószerkezete) sem jöhetett szóba, mert azok legalább 5 cm vastag elemeket jelentenek, amiket túl vaskosnak éreztem ide.

_dsc0297.jpg

A polc maga lehet festett/pácolt/natúr fa vagy bútorlap, bármelyiket is választjuk szükségünk lesz 2-2 méretben passzoló horganyzott szegletvasra is. Én a fehérre pácolt fenyőpolc mellett tettem le a voksomat, majd előkaptam a sprayfestékeimet, és a sárgás színű elemeket egyszerűen átfújtam.

_dsc0298.jpg

Először PintyPlus krétafesték spray alapozót használtam (a jobb tapadás érdekében), ami nem csak fémre alkalmas, hanem szinte bármilyen felületre, de fémen még a rozsdásodást is gátolja. Egy óra várakozás után jöhetett a fekete krétafesték spray, ami valójában szürke árnyalatot eredményez, és én pont emiatt szeretem.

_dsc0300.jpg

Ezzel egyébként a csavarfejeket is megküldtem, hogy részleteiben is esztétikus legyen a végeredmény.

_dsc0301.jpg

Legutolsó lépésként pedig matt sprayfestékkel fixáltam minden lefújt elemet, biztos, ami biztos.

_dsc0303.jpg

A konzolokat kimértem a polc széleitől 10-10 cm-re, majd kis csavarokkal rögzítettem.

_dsc0306.jpg

Vigyázni, nem ám átbökni a csavarral a polcot!

_dsc0308.jpg

Ezután a lézeres szintezővel mértem ki a polcok helyét a falon (ITT és ITT már írtam róla) és fúrás után tiplivel és csavarral rögzítettem őket.

_dsc0572.jpg

_dsc0580.jpg

Attól függően, hogy éppen honnan nézem, vagy miket pakolok a polcokra a konzolok felső része hol látszik, hol nem, szándékosan úgy fordítottam őket, hogy ne a szokványos, alulról támasztó konzollal szemezzek munka közben.

_dsc0409_1.jpg

Szeretek ide leülni dolgozni...

_dsc0581_1.jpg

_dsc0579_1.jpg

Az otthoni munkahely témakörben még van anyagom számotokra, a következő posztomban erről a jópofa, szögletes virágtartóról fogok írni:

_dsc0578.jpg

Korábbi sprayfestékes ötleteket ITT és ITT nézhettek meg tőlem, polcos megoldásokat pedig ITT, ITT és ITT találtok a blogon.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr5214203283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása