Csináld magad: makramé ajtódísz

2018. július 30. 21:49

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Séllei Lilla, a Csirek blog szerzője mutatja be, hogyan készíthetünk látványos ajtódíszt.   

Tinikoromban állandóan karkötőt készítettünk magunknak a barátnőmmel. Az alap, dupla csomós makramé technikát használtuk, vagy egyenesen vagy V-alakban készült a “fonat”, sokat variáltunk a színekkel, így születtek a minták. Most is irtó népszerű a makramé, de ékszerek helyett, most újra a lakásdekorban hódítanak. Egészen bonyolult és látványos dolgokat lehet készíteni, de ennek az (ajtó)dísznek a megvalósításába nyugodtan vágjanak bele teljesen kezdők is!

diy_makrame_kesz.jpg

Mire volt szükségem?

  • egy ágra
  • egy ollóra
  • madzagra

diy_makrame_kellekek.jpg

Hogyan csináltam?

Az uszadékfát a Dunaparton gyűjtöttem, erre csomóztam az első fotón látható módon a levágott, körülbelül 50 cm-es, kettéhajtott szálakat. Fontos, hogy páros számú fonallal dolgozzunk, hiszen V-alakú minta készült. Mikor az összes szálat az ághoz rögzítettem, kettéosztottam őket.

diy_makrame_lepesek_1.jpg

diy_makrame_lepesek_2.jpg

Mindig a szélső szállal kezdünk el csomózni az éppen soron következő szálon, oly módon, hogy a mellette lévő szálat feszesen tartjuk - a rajzon ez a lila szál, a csomózószál pedig a zöld.

fonas_minta-01.jpg

Mindig két csomót kössünk egymás alá, ahogyan a rajz is mutatja! Először balról haladtam jobbra befelé, egészen a közepéig, majd jobbról balra, szintén középig. Aztán a szélről így középre ért jobb és baloldali szálakat is dupla csomózással összekötöttem. Ezután mindig megismételtem a folyamatot a szélső szálakkal.

diy_makrame_lepesek_3.jpg

diy_makrame_lepesek_4.jpg

Amikor elég hosszú volt már a kialakult minta, akkor úgy gondoltam, néhány natúr fagyönggyel még feldobom. De fonatokkal vagy simán a lelógó szálakkal is befejezhető a mű. Az utolsó lépés a felakasztásra szolgáló madzag rögzítése volt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr6314151897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása