Mini oázis az erkélyen

2018. július 17. 11:30

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Varga Judit, a Juditu blog szerzője mutatja be felújított erkélyét.

Az elmúlt években sokszor láthattatok tőlem erkélyes témájú posztokat, és most is egy ilyen következik. Véget értek ugyanis az új lakásom erkélyének munkálatai, így most egyben mutatom meg az eredményt.

_dsc0650.jpg

Tavaly a könyvem egyik fejezete kapcsán egy gyors pimpeléssel, növényekkel, képekkel, szőnyeggel és a pincéből guberált hintaszékkel ezt sikerült kihoznom belőle:

1_156.jpg

Már így is nagyon mutatós volt, de ekkor a fal még nem volt lefestve (csak lemostam), a rajta lévő sérüléseket, lyukakat pedig a képek takarták el. A karnis régi és festékfoltos volt, ráadásul a görgők fele is hiányzott, stb. Aztán idén kicsit jobban a kezembe vettem a dolgokat és rendesen ráncba szedtem ezt a 3.5 nm-t.

Aki esetleg lemaradt volna ezekről a folyamatokról, annak ajánlom, hogy olvassa el az "előtte" állapotról szóló posztot ITT, a padló festését ITT, a kaktuszos bejegyzést ITT, az ablakkeretek festését ITT, a muskátlikról szóló irományt ITT, a növénytartó sarokpolcot pedig ITT. Ezek mind az előzményei voltak annak, hogy a kis erkély (amúgy loggia) elnyerje mostani, végleges formáját, ami nagyjából így fest.

2_157.jpg

Bár hozzátartozik, hogy hétről hétre valami kis apróság mindig változik, a növények pedig állandóan, mert rendesen beindult a virágzásuk mostanában, ífy picit mindig más arcát mutatja a tér. A képek szerintem önmagukért beszélnek, pláne, hogy az egészet ezúttal is minimál költségvetésből hoztam ki.
Az erkélyre kilépve, sőt már a nappaliból kitekintve ezt látom:

_csc0567_1.jpg

_dsc0647.jpg

A nagyon szeretett hintaszéket végül száműztem (lesz majd helye máshol), mert egyrészről sok helyet foglalt, másrészről egyszemélyes berendezés volt. Végül két széket raktam be ide és így már kényelmesen elfért egy kis lerakóasztal is, ami kávézáshoz tökéletes.

_csc0568.jpg

_dsc0642.jpg

A bútorok alá bekerült az a szőnyeg, amit a Praktikerben vettem (ITT), de ez mindig cserélődik a többi szőnyeggel a konyha-előszoba-erkély tengelyek mentén.

_dsc0627.jpg

Most épp ez van lent, ezzel karakteresebb az összkép és a feketére festett ablakkeretekkel is rímel:

_dsc0067.jpg

_dsc0068.jpg

A sarokban lévő polcokon nevelem a kisebb növényeimet:

_dsc0603_1.jpg

_dsc0615_1.jpg

Teljesen odáig vagyok, amikor valamelyik új hajtást, vagy virágot hoz!

_dsc0656_1.jpg

A falakon több helyen is kaspók lógnak, tele zöld növényekkel, amik egyébként szintén nagyon jól bírják az erkély klímáját.

_dsc0632.jpg

_dsc0181_1.jpg

_dsc0639.jpg

Ezt a növényt még az előző szomszédom ajándékozta nekem, egészen kis csenevész volt, amikor tavaly elhoztam, mostanra pedig szépen megerősödött és olykor virágot is hoz.

_dsc0638.jpg

Egyébként kifele tekintve is van némi zöldben részem, úgyhogy semmi okom a panaszra.

_dsc0645.jpg

A muskátlik pedig nagyon beindultak, ez a legfrissebb fotóm róluk:

_dsc0182_1.jpg

Annyira gyönyörűek, örülök, hogy így meghálálják a gondoskodásomat...

A beépítettségével együtt egészen megszerettem ezt a kis lakáshoz tartozó békés zugot, mostanában sokat vagyok itt... Ha tetszett a bejegyzés és még nem láttátok, akkor az előző otthonom erkélyét ITT tudjátok megnézni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr7214117921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása