Egy régi erkély új életének kezdete...

2018. május 22. 09:44

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Varga Judit, a Juditu blog szerzője mutatja meg, hogyan újítja fel erkélyét. 

Már egy éve lakom itt, de az erkélyről még csak itt-ott mutattam elvétve fotókat. Ennek az az oka, hogy ez a kis helyiség még egyáltalán nincs kész állapotban, de a beköltözésem óta azért mindig történt vele valami apróság, próbáltam pénzköltés nélkül ízlésesen dekorálni, berendezni.

_dsc0153.jpg

Lássuk tehát milyen volt a kiindulási állapot, ami miatt bevallom, első blikkre el is vetettem ezt a lakást. Ez az erkély (helyesen loggia), ugyanis beépített. Ok, persze nyitható két ablaka is ilyen-olyan módon, de mégiscsak ablakkal zárt. Úgyhogy amikor az ingatlanos először küldte át nekem a lakás hirdetését jól ki is dobtam a kukába. Mármint nem az ingatlanost, őt nagyon bírom, hanem az emailt, haha.

erkely_1.jpg

Aztán pár nappal utána megint elküldte, hogy legalább nézzem meg, mert minden egyéb tekintetében pont olyan az ingatlan, amilyet keresek. Na jó, mondom... A lakáskeresés és megtalálás sztoriját a Juditu blogon olvashatjátok. Szóval végül összekuporgatva az utolsó fillérig a vagyonomat, mégiscsak erre a lakásra esett a választásom és így lett egy beépített erkélyem is, amit rögtön a beköltözésem másnapján növényekkel egészen hangulatossá varázsoltam:

loggia.jpg

Aztán elkezdtem felmérni a teendőket... Első problémás pont a padló. A valaha szebb időket látott, fekete-fehér cementlap padlót sajnos jelentős mennyiségű festékcsepp borította, amit egy korábbi tulajdonos - aki festőművész volt - hagyott maga mögött. Semmilyen oldószer, sikálás, csiszolás nem hozta fel ezeket a pöttyöket, ráadásul ismeretlen eredetű kőkemény, rücskös, beton illetve vakolat foltok is éktelenkedtek itt-ott, így még ha a festékpöttyöktől meg is tudtam volna szabadulni, ezen foltok miatt az összkép mégsem lett volna egységes, faltól falig futó... Így itt már biztosan tudtam, hogy első lépésként a már jól bevált fegyverem, a padlófestés lesz a megoldás.

_dsc0697.jpg

Aztán itt volt a fal picit koszosan és tele lyukakkal. Egyértelmű, hogy javítani és festeni kell, csakhogy mivel ekkor még a lakásban is bőven volt teendő és az erkélyt tudtam leginkább "lomtárnak" használni, így nem lett volna okos döntés ezt mindjárt az elején meglépni. Így ezt a saját ütemezésem szerint úgy időzítettem, hogy majd akkor festem (vagy festetem) ki, amikor a lakás nagyjából egyenesben van, és egy lomtalanításon is túl vagyok már...

_dsc0153_1.jpg

Első körben ugyanis ide raktam a kamrából kibontott elemeket, valamint a konyhában lévő ázás miatt kiszedett bútor lapjait. A konyháról egyébként írtam már a blogon: a bútor átfestésről ITT, a hűtő feletti polcok beszabásáról ITT, kisebb dekorációkról pedig ITT és ITT olvashattok.

Harmadik problémám maga a beépített jelleg. Az első gondolatom az volt, hogy ezt a barnára mázolt, nem igazán logikusan megtervezett vaskeretes elrendezést majd jól kiszedetem és megint valami redőnyös, és/vagy rácsos megoldást választok, de ablakot nem szeretnék... A teljesen nyíló ablak ugyanis a másik - alul nyitható - ablakra nyílik rá, valamint az üvegfelületek külső, parkra néző oldalát csak az ablakban állva, kapaszkodva, kikötözve, mindenféle tornamutatvánnyal tudom csak megtisztítani.

_dsc0865.jpg

 Most viszont, hogy túl vagyok már egy éven azért látom, hogy az ablak mennyire véd a sok por ellen, hogy esőben is lehet kint ücsörögni, és hogy valójában maga az üvegfelület nem is rossz, mert eszméletlen jó klíma van itt, a növényeim imádják. Úgyhogy egyre inkább az fogalmazódott meg bennem, hogy ebből az erkélyből egy TÉLIKERT-et fogok csinálni sok növénnyel. A döntésem végül az lett, hogy a ronda és nem igazán praktikus ablakkereteket első körben majd inkább lefestem (hogy ne legyen ez a ronda barna színű, ami most van), illetve a későbbiekben, ha egyszer lesz rá pénzem, akkor harmonika-szerűen teljesen kinyitható verziót csináltatok. De ez biztos, hogy nem 1-2 éven belül lesz, majd akkor, amikor a ház homlokzatát is felújítják, az meg még nagyon odébb van, és addig még sok víz lefolyik a Dunán...

_dsc0902.jpg

Egyébként imádom, hogy az erkélyre néző hálószobai ablak így mindig nyitva lehet, a párkányon lévő muskátliknak bőven van helye a terjeszkedésre, az erkély egyik ablakának kibillentésével pedig mindig jön be a friss levegő. A keleti fekvés, és így a reggel betűző napsugarak miatt viszont indokolt, hogy az erkély ablakain is legyen valami árnyékoló, amit én szintén függöny megoldásként tudok elképzelni, valahogy sem a roló, sem a reluxa nem tudja nekem azt a hangulatot adni, amit egy függöny, így volt ez az előző erkélyemnél is.

Itt van még persze az erkélyajtóm kérdése is, amit jó lenne teljesen üvegesre cseréltetni, természetesen fából (és mondjuk nyílhatna a másik irányba), de mivel ez sem olcsó mulatság, egyelőre csak egy javításban és mázolásban gondolkodom.

_dsc0992.jpg

 Az erkélyen lévő világítás nem probléma, ki van alakítva, de természetesen egy új lámpatest és hangulatfények azért sokat fognak dobni majd.

Szóval kb. ezek azok a dolgok, amiket az erkélyen rövidebb, hosszabb távon meg kell oldanom, természetesen ezekről részletesen beszámolok Nektek itt a blogon.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr9413992082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása