Így készíts szúnyogriasztó gyertyát házilag!

2018. június 19. 20:36

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Brandt Diána, a Masni Dekoráció blog szerzője mutatja meg nekünk, hogyan készül a házi szúnyogriasztó gyertya. 

A langyos nyári estéknél, amikor egy jó beszélgetéssel és egy pohár hideg fröccsel vetünk véget a napnak, kevés kellemesebb dolgot tudok elképzelni. Jó, persze jöhetne a tengerpart meg a függőágy, de maradjunk a talajon, hiszen szerencsésen, itthon is csodás kerti környezetben tölthetem az estéimet. Igen ám,  de nemcsak én szeretem a kertem, hanem kellemetlen lakótársaim, a szúnyogok is. Irtás ide vagy oda, vannak. Most egy olyan ötlettel készültem Nektek, mely segítségével otthon, mindenféle durva vegyi adalékanyag nélkül készíthettek szúnyogriasztó, citronella gyertyát. Nekem két "teszteste" alatt bevált, az illata tényleg csodás, próbáljátok ki Ti is!

dsc_4588.JPG

Amire szükséged lesz

  • régi gyertyákra, amiket már nem használsz, vagy ha épp nincs ilyen otthon, akkor kapható 1 kg-os paraffin is, melyet kimondottan gyertyaöntéshez ajánlanak
  • citronella illóolaj 10 ml-es
  • gyertyakanóc
  • üres, kimosott konzerves dobozok (melyeket ha szeretnél egy kicsit feldobni, akkor fess le! Én most vizes bázisú festékkel fújtam le őket.)
  • egy nagyobb lábos, és egy olyan tál, ami paraffinos lehet, és pont belepasszol a lábosba
  • ragasztópisztoly
  • zsinórok, szalagok

img_7008.JPG

Munkamenet

Ha szeretnéd, hogy színes konzervdobozokban legyenek a gyertyák, akkor fesd le őket - de simán, csillogósan is szépek - szerintem.

img_7009.JPG

Egy ragasztópisztoly segítségével rögzítsd a kanócokat a dobozok alján. Én egy kb. fél cm átmérőjű ragasztógömböt nyomtam a méretre vágott kanóc végére és lenyomtam a doboz aljára. A kanócokat, a ragasztó megszáradásáig, egy-egy zacskó lezáró csipesszel tartottam középen.

img_7011.JPG

Indulhat az olvasztás! Vízfürdő felett olvaszd fel a gyertyákat vagy a paraffint, szépen lassan, nem kell kapkodni. Ez el fog tartani jó pár percig, de nem túl sokáig, ne aggódj!

img_7012.JPG

Amikor teljesen megolvadt a paraffin, akkor állandó keverés mellett öntsd bele a teljes 10 ml citronella illóolajat. (Tehát 1 kg paraffin - 10 ml illóolaj az egység). Keverd addig, amíg már nem látszik az olaj. Egy merőkanál segítségével  töltsd bele az olvadt paraffint a konzerves dobozokba, majd újra rögzítsd a kanócokat a csipeszekkel középen. A paraffint ne töltsd csurig a dobozokba, 1.5-2 cm-re a felső peremétől állj meg! Egy éjszakát hagyd dermedni a kész citronella gyertyáidat!

dsc_4606.JPG

Amikor megdermedtek, dekoráld őket kedvedre, zsinórokkal, szárított virággal, vagy szalagokkal.

dsc_4660.JPG

Jó munkát és szúnyogmentes nyarat kívánok Nektek!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr6814050254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása