Óriáskaktusz, az erkély dísze

2018. június 18. 20:18

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Varga Judit, a Juditu blog szerzője mutatja meg, hogyan kell bánni egy öreg kaktusszal. 

Alapvetően nem vagyok nagy kaktuszrajongó, a tüskés jelleg miatt inkább csak távolról csodálom őket. Azonban, amikor Anyukám megkérdezte, nem kell-e az erkélyemre a dédnagymamám több, mint 50 éves kaktusza, gondolkodás nélkül mondtam igent!

_dsc0527.jpg

Ez a kaktusz már elég sok mindenen átment, és látszik rajta, hogy a hosszú évek alatt jól meg is erősödött. Mostanra egy több, mint másfél méteres, fás szárú növény lett belőle.

_dsc0945_2.jpg

A súlyánál fogva többször dőlt már ki viharban, vagy éppen csak úgy magától, itt-ott letörött belőle kisebb és nagyobb hajtás is, és Anyukám is metszegette, bár állítása szerint nem túl szakszerűen, inkább érzésre. Ahhoz képest, egészen jól néz ki.

Nem az a nagyon tüskés fajta, de a biztonság kedvéért vastag plédbe bugyolálva fuvaroztam haza. Elég súlyos darab, úgyhogy kellett az erős kéz is, hogy feljusson a lakásba. A Praktikerben vettem hozzá egy méretes, masszív agyagkaspót, kaktuszföldet és kaktusztápot is.

_dsc0940.jpg

_dsc0941.jpg

A kaspó alá hoztam egy agyagtálkát is, amit Novasol PintyPlus akril sprayfestékkel fújtam feketére.

_dsc0943.jpg

_dsc0946.jpg

_dsc0944.jpg

Alapozót most nem használtam, lakkot viszont igen. Ez a kedvenc típusom, szinte minden sprayfestékkel kezelt felületet ezzel zárok le, ha matt végeredményt szeretnék. Metál színekhez a fényes verziót használom. Sprayfestékes inspirációt ITT és ITT már olvashattatok tőlem itt a blogon.

_dsc0947.jpg

Miután a tál megszáradt, ráraktam a kaspót és beleküzdöttem a kaktuszt.

_dsc0949.jpg

Ezután feltöltöttem kaktuszfölddel, így már biztonságosan, magától is megáll, nem kell a falhoz dönteni, vagy kikötözni, hogy megálljon.

_dsc0950.jpg

Amennyire tudtam letakarítottam a portól, pókhálóktól, rászáradt apró levelektől (korábban a kertben támaszkodott egy cseresznyefa alatt) és kapott egy adag - az előírásnak megfelelően bekevert - kaktusztápot is.

_dsc0542_1.jpg

_dsc0531.jpg

_dsc0957.jpg

Az átültetés alatt letörött egy kisebb hajtás, amit egyszerűen csak beleszúrtam a tápos kaktuszföldbe. Pár nap után el is kezdett növekedni, így külön kaspót kapott, amiben azóta is szépen cseperedik. Szerintem 50 év múlva ebből is olyan hatalmas növény lesz, mint a háttérben lévő dédnagyié, talán megérem, haha.

_dsc0958.jpg

Van egy másik csodaszép kaktuszom is, ez amolyan leomló fajta (karácsonyi kaktuszféle, ez még annyira sem szúr) és éppen akkor hoztam el Anyukámtól, amikor tele volt csodaszép rózsaszín virággal.

_dsc0951_2.jpg

Azóta már levirágzott, de bízom benne, hogy szeret majd nálam lenni és az erkélyem szuper klímája miatt még sokszor fog virágba borulni.

_dsc0961_1.jpg

Az erkély nagyjából kezdi felvenni végleges formáját, már csak pár apróság van (karnis/függöny, festegetés, polcok), amiket még nem mutattam, vagy még meg kell csinálnom, de úgy néz ki, hogy a lakás szempontjából ez a kis tér is a célegyenesbe fordult.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr4514056712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása