DIY „asztalka”: így született újjá a rozoga állvány

2018. március 02. 12:13

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Varga Judit, a Juditu blog szerzője egy rozoga állvány mesés átalakítását mutatja be.

A blogomon többször írtam már arról, hogy mennyire jó dekorációs alapanyagnak tartom a sprayfestéket. Gyorsan lehet vele látványos eredményt elérni, és még azok is bátran dolgozhatnak vele, akik még csak kezdők a diy területén.

1_121.jpg

Tavaly Anyukám nálam hagyott egy elég ramaty állapotban lévő virágtartó állványt. Valaha egyedileg, kézzel készülhetett, ez látszik a kicsit kajla lábakon, és az illesztéseken. Első ránézésre nem láttam benne túl sok fantáziát, csak kerülgettem a konyhámban, sőt, azon agyaltam, hogy inkább érdemesebb lenne túladnom rajta... Hetek teltek el így.

2_117.jpg

Aztán egyik reggel végre beleláttam azt, amire ez a kis darab szomorúan várt. A megoldást pedig a sprayfesték és egy öntapadós fólia jelentette.

3_114.jpg

A fém vázat és a dróthálós üveglapot is alaposan lesikáltam, hogy semmilyen kosz ne legyen rajtuk.

A vázat először alapozóval fújtam át, majd a Novasol P151-es arany sprayfestékével. Ez az egyik kedvenc árnyalatom, az előszobai agancsom is ezzel lett átfújva:

4_113.jpg

A legtöbb idő igazából az volt, amíg a több körben fújt rétegek megszáradnak. Sprayfestékkel egyébként érdemes szabad levegőn, szélmentes helyen dolgozni, illetve mindig legyünk türelmesek, ne akarjuk egy fújással letudni az egészet, mert akkor bizony csúnyán megfolyhat a festék. Ködölve, rétegesen vigyük fel a festéket ügyelvén arra, hogy mindenhol érje a felületet (forgassuk a tárgyat minden irányban).

A Praktikerben számos öntapadós fólia is kapható, sőt a márványmintásakból is van több árnyalat, én egy egészen világosat választottam.

5_104.jpg

 A hátoldalon van használati utasítás is, valamint egy raszterháló, ami segítségünkre lehet az egyenes vágásban. Egyszerűen ollóval vágtam ki a megfelelő nagyságú darabot, ami ráhajlik az üveg alsó felére is, így a szélek nem fognak idővel felpöndörödni.

A végeredmény szerintem önmagáért beszél, ezentúl lehet nem is virágtartó állványként, hanem lerakó asztalként fogom használni.

6_104.jpg

7_100.jpg

Ha szeretnétek megnézni, hogyan tárolom átláthatóan a barkácseszközeimet és a sprayfestékeimet itthon, ebben a posztban megnézhetitek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr4013709866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása