A nagyi székéből így lesz modern szuperbútor

2017. október 09. 17:00

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Brandt Diána, a Masni Dekoráció blog kreatív szerzője mutatja meg nekünk, hogyan dekorálhatunk egy széket.  

Sokszor, amikor azt halljuk, hogy bútorfelújítás, valami nagyon komplikált, nehéz és időigényes tevékenységre gondolunk. Pedig nem minden bútorfelújítás ilyen. Most megmutatom, hogyan lehet egyszerűen, gyorsan új életet lehelni egy régi, de jó állapotú székbe. 

dsc_3004.JPG

Amire szükséged lesz

img_2640.jpg

- egy régi, kopott, de jó állapotú szék
- akril festék spray olyan színben, amilyenben csak szeretnéd. Nekem most a matt fehér tetszett a legjobban, mert ez illeszkedik a lakásomhoz. Ehhez választottam egy ütős neon pinket. (Az akril festék spray bútorfelújításkor praktikus, hiszen könnyen felhordható, még az olyan trükkös részeken is mint a lábak, oszlopok faragásai. Remekül fed, így akár már 2 rétegben is csodás eredményt kaphatunk. Nem szükséges alapozni, és a végén lakkozni sem kell. Az akril festék kemény, ellenálló felületet képez, minden zsír- és pormentes felületen, gyorsan szárad.
- takaró fólia, csiszológép vagy csiszolóvászon, ragasztópisztoly, maszkolószalag
- színes fonal

Munkamenet

img_2646.JPG

Az első és legfontosabb a felület előkészítése. Az én székem most nagyon jó állapotban van mind statikailag, mind felületileg. Egyedül az ülőkéjét kellett alaposan felcsiszolnom, hogy a korábbi lakkrepedéseit eltüntessem.

img_2648.JPG

A csiszolás után az egész széket zsírtalanítottam és portalanítottam. A zsírtalanítást langyos ecetes vízzel végeztem, és utána teljesen szárazra töröltem a széket. 

img_2652.JPG

img_2653.JPG

Leterítettem a takarófóliát és megfordítottam a széket. A spray-vel való festésnek ez az egyik trükkje, hogy nem lehet felfelé fújni a festéket, így a tárgyat kell forgatni ahhoz, hogy az alsó részeket is megfesthessük.

img_2655.JPG

img_2667.JPG

Utána visszaállítottam a széket a négy lábára, és lefújtam az egészet. A teljes fedéshez, a korábbi sötétbarna szín és lakk kombináció eltüntetéséhez, összesen másfél 400 ml-es flakont használtam el. 

img_2673.JPG

Amikor teljesen megszáradt a fehér, szenzitív maszkoló szalaggal kijelöltem a lábak azon részét, amit majd le szeretnék festeni neonszínűre. Rögzítettem egyben a fóliát is, nehogy a szép hófehér székem olyan helyen is neon legyen, ahol nem kell.

img_2675.JPG

Amikor ezzel készen voltam, akkor következett a háttámla díszítése. Választhattok több, különböző színű fonalat, én most egy, a láb színével nagyon megegyező színt választottam, mert így tetszett, de természetesen bármilyen változat jöhet! 

img_2755.JPG

Ragasztópisztollyal rögzítettem a fonal végét, majd körbetekertem a háttámla tartóoszlopait. A tekeréshez előbb felgombolyítottam egy kisebb adag fonalat - hiszen a nagy gombócot nem tudom átpréselni minden alkalommal a támla oszlopai között.

img_2756.JPG

img_2760.JPG

A tekerés végét is ragasztópisztollyal rögzítettem.

dsc_3022.JPG

Tá-dám, készen is vagyunk, használjátok nagy örömmel az új, csodás széketeket!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr1712944867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása