Black&Decker elektromos lombszívó - teszt

2015. október 07. 14:29

A Praktiker Facebook-oldalán futó "Tesztelőket keresünk" játékának újabb köréhez értünk, amikor is egy Black&Decker elektromos lombszívót lehetett tesztelni. A legjobban sikerült írást Balaton Jánosné tesztelőnk küldte el nekünk, így ő tarthatta meg az eszközt. Íme a beszámoló:

Nagyon megörültem, amikor megtudtam, hogy tesztelhetek két héten keresztül egy GW 3030-as Black&Decker elektromos lombszívót. Amikor a tudomásomra jutott a sorsolás eredménye, onnantól kezdve nem is söprögettem leveleket a ház körül, vártam, hogy mikor hozza a futár az „ajándékot”.

Pár nap múlva, mikorra már jó sok falevél összegyűlt a kertben, csengettek a kapun,és végre megkaptam a várva várt avartakarító gépet.

A csomag átvétele után azonnal kibontottam az esztétikus dobozt, és megkerestem benne a használati útmutatót. A magyar nyelvű, könnyen értelmezhető leírás elolvasása után rögtön nekiláttam a lombszívó összeszereléséhez, ami meglepően könnyen ment, szinte gyerekjáték még egy nem éppen műszaki beállítottságú nő számára is. Különösen tetszett benne, hogy nagyon nyomatékosan felhívja a használók figyelmét a balesetveszély elkerülésének módjára.

 blog1_4.JPG

Mire elkészültem az összeszereléssel, hazaérkezett a férjem. Megdicsért, hogy milyen ügyes vagyok, de mondtam neki, hogy nem én vagyok az ügyes, hanem a szerelés volt rendkívül egyszerű. Na már a falevelek egy helyre fújását, majd összeszívását nem hagyta rám, hanem magához ragadta a gépet, és elkezdett vele dolgozni.

Közben sorolta az előnyös tulajdonságait:

-milyen jó, hogy ilyen  kicsi a súlya!

-milyen könnyű vele a munka!

-milyen könnyen lehet irányítani!

-milyen könnyen, egyszerűen lehet kezelni!

-milyen erősen szívja a faleveleket!

-milyen könnyen cserélhető a fújó és a szívó cső!

-még a nedves faleveleket is felszívja!

-rengeteg falevél fér a gyűjtőzsákba (50 literes), nem kell a munkát abbahagyni az ürítés miatt!

-nagyon jól kézre áll!

-elég csendesen működik, nem zavarja a szomszédokat sem!

 (még a kutya sem ijedt meg  tőle!)

És végül felkiáltott: "Ez egy professzionális csodamasina!"

blog2_4.JPG

Erre már én is kedvet kaptam a munkának éppen nem mondható, inkább élményszerű tevékenységhez. Vállamra akasztottam az állítható vállhevedert, amely biztosítja mindenki számára a kellemes munkavégzést, majd megfogtam a kényelmes fogásmarkolatú, gumírozott fogantyút, és megkezdődött a női „falevél-akció”. Én eddig azt gondoltam a lombszívóról (szőke vagyok), hogy a falevelet összeszívja, azt ki kell belőle önteni, és kész.

De nem így van! A lombszívó aprít is! Olyan apróra darabolja a beszívott faleveleket, elszáradt virágszirmokat, hogy 16-szor kisebb méretű lesz a térfogata.

Rengeteg „anyag” fér el benne, és a zsák ürítése is nagyon könnyen megy! Cipzárral működik, csak ki kell cipzárazni az alját, és üríthető a komposztálóba, vagy a zöld zsákba.

Ilyen gyorsan még nem lett tiszta az udvarunk és a sarokház körüli óriási terület, mint most.

blog3_4.JPG

És ami nagyon meglepett:

Nem fáj a derekam,nem vagyok fáradt az avartakarítási munka után!

Az eddigi rövid használat során kitapasztaltuk azt is, hogy mire jó, hogy változtatható a sebességállító gombja: ha száraz falevelet szívunk vele, akkor elég alacsony fokozatra állítani, így is beszippantja az avart, ráadásul az apró kavicsok ilyenkor a földön maradnak. Viszont ha nedves az avar, akkor van szükség a magasabb fokozatra, a szívás erőssége ilyenkor nagyobb, de vigyázni kell, hogy ne legyenek kavicsok, apró kövek a területen, mert magas fokozaton ezeket is felszívja. (Ezt jó elkerülni, gondolom a késeknek nem tesz jót a kő és a kavics!)

blog4_4.JPG

És még csak most jön a java, hiszen a falevelek most kezdenek igazán hullani - nem csak a cseresznyefáról, a házra körben fölfutott vadszőlőről, a szilfákról, hanem a házunkkal szemben lévő erdőből is egyre több falevelet fúj a szél be az udvarunkba, a házunk elé.

Amire oda kell figyelni: ha poros helyen szívjuk a falevelet, akkor eléggé nagy port csinál a környéken, de ha füvön dolgozunk vele, akkor nem porol!

Szükséges hozzá minél nagyobb hosszabbító, hiszen a vezetéke elég rövid, csak 30 cm körüli, de nincs is szükség hosszabbra, hiszen úgyis a kertünknek megfelelő hosszúságú vezetéket kapcsolunk hozzá.          

 blog5_4.JPG

Találtam egy helyet a pincében, ahová felakaszthatjuk a lombszívót, amikor befejezzük vele a munkát. Nem foglal nagy helyet, könnyen elfér, de könnyen elővehető, ha szükség van rá. Ilyen őszi időben naponta leakasztjuk, így az udvarunk és a ház környéke mindig tiszta, rendezett.

Mivel gyorsan végez a munkával, lelkiismeret-furdalás nélkül, sűrűn használjuk. Utánanéztem: rendelkezik Magyarországon szervizhálózattal, ami fontos dolog egy ilyen nem túl olcsó, de szerintem igen megbízható háztartási gép esetében.

blog6_3.JPG

Hátrányok:

-porol

-magas fokozatban felszívja a kavicsokat, köveket is 

Egy természet és kertimádó család vagyunk, életünk nagy részét a szabadban töltjük, de szeretjük a tisztaságot, a rendet a kertben is. A legjobb, ami velünk történhetett, hogy kipróbálásra megkaptuk ezt a GW3030-as Black&Decker elektromos lombszívót.

Nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek, akinek kis kertje van, vagy nagyobb gazdasága!

Ház körüli munkára, vagy profi felhasználásra egyaránt kiváló!

Tapasztalatból tudom (nyugdíjazásom előtt óvodavezető voltam), hogy óvodákban, iskolákban milyen nagy gondot jelent a sok falevél összegereblyézése, zsákolása.Nekik külön ajánlom a GW 3030 Black&Decker lombszívó használatát!

Nagy büszkeséggel töltött el, hogy amikor nálunk volt ez a gép kipróbálásra, éppen akkor naponta többször is ment a televízióban a PRAKTIKER- reklám, amelyben  ezt a lombszívót mutatták be. Mondtuk is a szomszédainknak, hogy látjátok, ha ilyet vásároltok, akkor fújhat a szél az erdő felől, hordhatja a faleveleket, nem probléma, mert ez a masina pillanatokon belül elbánik a legnagyobb avarkupaccal is!

Családom nevében köszönöm, hogy lehetőséget kaptunk ennek a remek gépnek a kipróbálására! Jó lenne, ha tavasszal a sok-sok lehullott virágszirmot is ezzel takaríthatnánk össze, és nem kellene visszaadnunk ezt a kedves, jó barátot!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr327934314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása