Rend a lelke...

2018. január 31. 15:12

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Varga Judit, a Juditu blog kreatív szerzője mutatja meg nekünk, hogyan alakította át beépített szekrényét. 

Most, hogy végre túl vagyok a kibontott szekrénnyel járó munkálatok nehezén, jöhet a könnyebb rész: a festegetés és a berendezés. Ez már tényleg gyerekjáték volt, és a végeredmény önmagáért beszél.

1_107.jpg

A glettelt és csiszolt falat ugyanúgy Poli-farbe Platinum fehérrel festettem, mint az előszoba falat ITT.  Az ajtókereteket pedig ugyanazzal a Poli-farbe Cellkolor aqua-val alapoztam és festettem, mint a bejárati ajtómat ITT. A falfelület már egy réteg festése után sokkal jobban nézett ki, de a biztonság kedvéért én még egy réteget rágurítottam.

_dsc0240.JPG

Bár az eredeti tervem az volt, hogy a régi rétegelt lemez polcokat megmentem, de ezt végül elvetettem: csak a kibontáskor láttam ugyanis, hogy nem egybefüggő polclapokról van szó, így nem tűnt jó megoldásnak ezek festésével és visszahelyezésével bajlódni.

Inkább vettem fehér laminált polcokat (40x100 cm) és fehér konzolokat, amilyeneket már a kamrából kialakított gardróbomban is használtam, ITT. A lézeres szintezőmmel szinte tűpontosan és elég gyorsan tudtam az előfúrandó lyukakat bejelölni, úgyhogy fúrás és dübelezés után pikk-pakk a helyükre kerültek a polcok.

_dsc0242.JPG

Ezután már csak az előre megszerkesztett feliratokat kellett a dobozokra ragasztanom (öntapadós papírra nyomtattam ki) és jöhetett a berendezés!

_dsc0200.JPG

_dsc0276.JPG

_dsc0277.JPG

Mindennek gyönyörűen meglett a maga helye, sőt, az előre átgondolt, gondos tervezésnek köszönhetően sokkal több dolog elfér most, mint azelőtt.

_dsc0267.JPG

Néhány okos megoldást is bevetettem, hogy a rendelkezésre álló teret maximálisan kihasználjam.

_dsc0269_1.JPG

Ilyen például a szemeteslapát és a felmosóvödör elhelyezése.

_dsc0271.JPG

A lapátot egy kampó segítségével a polc aljába csavartam a konzolon keresztül. Egy másik kampót ugyanígy rögzítve a konzol másik furatát is kihasználtam (így tehát a polc is rögzítve van a konzolhoz), azon egy kis papírtasak lóg benne a porszívóhoz való porzsákokkal.

_dsc0279.JPG

_dsc0273.JPG

_dsc0272.JPG

A felmosóvödör is felkerült a falra, méghozzá egy vitrázskampó segítségével (tiplivel van a falban). Annak érdekében, hogy a vödör a fel-és leakasztás során még csak véletlenül se karistolja össze a falat, egy öntapadós filccsíkot ragasztottam a falra. A partvis és a felmosó a fémpolc kampóin lógnak, a maradék kampókon pedig egy portörlő biztosan helyet kap még, csak ebből egyelőre nem találtam olyat, ami színben passzolna a jól megkomponált összképbe, haha.

_dsc0278.JPG

A fenti polcokra is szépen bepakoltam mindent. Mivel a tégelyes festékeket és a sprayfestékeket is viszonylag gyakran használom, ezek kerültek a legelső polcra. Fontos, hogy a polcok távolságának meghatározásakor a helyigényre is nagyon figyeltem, így nincs az, hogy valami nem fér be, vagy túl sok hely marad feleslegesen.

_dsc0275.JPG

A felső két polcra (ami később az alsó résztől külön lesz nyitható) azok a dolgok kerültek, amikre nagyon ritkán van szükség, így pl. itt kapott helyet az ütvefúróm, (ami a panel lakásomnál jó volt, de itt csak a lifttel határos falam vasbeton), vagy az akkus csiszolóm, amiből van vezetékes is, illetve a gyerekkori Lego-m, és a karácsonyi műfenyőm, valamint a karácsonyi díszek is.

_dsc0274.JPG

Így tehát ennek a közlekedő résznek az egyik fele teljesen rendben van. A másik felével (ahol a mosógépem is van) még nagyjából ugyanezt a mókát kell végigcsinálnom azzal a különbséggel, hogy ott nincs szekrényajtó, tehát csak a meglévő polcokat kell kibontanom és újragondolnom az elrendezést. Jogos lenne a kérdés, hogy miért nem csináltam egyszerre a kettőt!? A válasz röviden: túl nagy falat lett volna ezt egyedül egy szusszra megcsinálni, emiatt döntöttem a "zónás felújítás" mellett. Kis pihi után a másik résznek is nekiesek, és amikor az is készen van, akkor jöhet egy asztalos, aki mindkét helyre méretre szabja a bútorlap (szekrény)fronokatkat, amiket pontosan ugyanúgy fogok díszíteni dekortapasszal, mint az előszobai ajtókat:

_dsc0744.JPG

Addig viszont felrögzítettem egy méretre szabott és felvarrt függönyt, célszerűen rugós karnissal, amit egy mozdulattal könnyedén leszedhetek majd később mindenféle nyom nélkül.

_dsc0280.JPG

A függönyös megoldás praktikusabb, mint egy roló, amit folyton húzogatni kellene fel és le, hisz a függöny mögé bármikor kényelmesen benyúlhatok, a mögötte lévő dolgok pedig nem porosodnak. Remélem, tetszett a poszt és találtatok benne hasznos megoldásokat.

_dsc0283.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr2313618616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása