Így készíts konzervdobozból tündéri madáretetőt!

2018. november 26. 09:02

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Brandt Diána, a Masni Dekoráció blog szerzője készít nekünk madártetőt. 

Mielőtt teljesen beszippantana minket a karácsonyi dekorációs láz, engedjétek meg, hogy pár pillanatra még a természetre, kertekre és azok lakóira hívjuk fel a figyelmeteket. A madáretetés legfontosabb tudnivalóit, a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület honlapján tudjátok elolvasni. Választ kaphattok a miért, hogyan, miként-ekre ezért  érdemes kattintani. De most visszakanyarodva a saját kertünkre, idén újra belevágunk a madáretetés projektbe – ami valljuk be, kutyás kert lévén, jelent némi kihívást. De próba, szerencse, tavasszal majd beszámolunk, hogy hogyan sikerült az idei szezon.

dsc_5451.JPG

Amire szükséged lesz ehhez a projekthez 

  • maradék deszka
  • 3 db kiürült konzerves doboz (alaposan kimosva és az éles peremektől megszabadítva)
  • 3 db csavar
  • 3 db kb. 12 cm hosszú bot- akril festékspray
  • 3 db fa spatula
  • egy darabka maradék kötél
  • fúró, ragasztópisztoly

img_9554.jpg

Munkamenet

1. Első lépés a festés! A maradék deszkalapot fehér akril festékspray-vel festettem le. A teljes fedés érdekében 2 rétegben vittem fel, közben kivárva a száradási időt – ami ennél a festéknél pár perc. Az akril festéket nem szükséges lakkozni, bírni fogja a kültéri használatot. A deszka után különböző színekkel lefestettem a konzervdobozokat is.

img_9557.jpg

2. Amikor minden megszáradt, a deszka felső részére fúrtam két lyukat, ezekbe madzagot fűztem. Ennél fogva lesz akasztható a madáretető.

img_9559.jpg

3. Az akasztó után kijelöltem a lefestett konzervdobozok helyét is és fúrtam oda is egy-egy lyukat.

img_9561.jpg

4. A konzervdobozok alján is végeztem egy előfúrást. Majd a deszka hátoldaláról egy csavarral, az előfúrt lyukakon keresztül rögzítettem a konzervdobozokat.

img_9562.jpg

5. Ragasztópisztoly segítségével a dobozok aljába ragasztottam egy-egy botocskát, hogy legyen mire leszállniuk a madaraknak csemegézés közben. 

img_9563.jpg

img_9564.jpg

6. A magok kipotyogását meggátlandó pedig, egy-egy faspatulát ragasztottam a dobozok elejére.

dsc_5490.JPG
Készen is vagyunk!

Töltsétek meg magokkal az etetőt és persze figyeljétek, hogy mikor kell újratölteni!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr2614393454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása