Kell a bringára egy másik kosár!

2018. október 24. 10:06

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Varga Judit, a Juditu blog szerzője mutatja be, hogyan lehet pár perc alatt felújítani egy biciklis kosarat. 

Biztosan sokan emlékeztek az évekkel ezelőtt lomtalanításról megmentett, fonott - félfüles - kosárra, aminek új életet adtam egy bringakosár formájában. Mindez 6 évvel ezelőtt volt és azóta hideget, meleget, esőt, dugig pakolt szatyrokat is teljesen jól kibírt, azonban mostanra kicsit elvesztette régi formáját, így úgy döntöttem, hogy lecserélem...

_dsc0802.jpg

Nagyon szerettem, számomra különleges, egyedi darab volt (aki esetleg lemaradt róla, ITT elolvashatja), még simán ellehettem volna vele 1-2 évig...

_dsc0129.jpg

Azonban a legutóbbi Praktiker látogatásomon szomorúan pislogott rám egy bringás kosár a leárazott részlegen, mindössze 1999,- Ft-ért. Eredetileg zárható fedele is volt, de mivel ez picit nyeklett-nyaklott (valószínűleg emiatt lett leárazva), azt le is szedtem róla. Arra gondoltam, hogy egy kis pimpelés azért jól állna neki, ne legyen olyan, mint a legtöbb kerékpáros kosár.

_dsc0785.jpg

Így összepakoltam a sprayfestékeimet (egy krétafestéket és egy lakkot, ezúttal alapozót nem használtam), egy vastag maszkolószalagot és lesétáltam a házunk mögötti fákkal teli parkba. Első lépésként a kosár felső részét, és a rögzítő kampókat körbetekertem maszkolószalaggal.

_dsc0786.jpg

Aztán jöhetett a fehér krétafesték spray, amivel 3 rétegben fújtam át a felületet úgy, hogy minden irányból érje a festék (így a résekbe is szépen bemennek a festékszemcsék).

_dsc0787.jpg

Az egyes rétegek pillanatok alatt megszáradtak az őszi napsütésben.

_dsc0788.jpg

Fixálásként pedig matt lakkot fújtam nem csak a fehér részre, hanem a kosár teljes felületére kívül-belül. Így biztosan védve lesz pl. az esőtől is.

_dsc0796.jpg

_dsc0797.jpg

A kosárnak természetesen van füle és az egész bármikor levehető a kormányról, de azt hiszem, én inkább fixen ott fogom tartani.

_dsc0798_2.jpg

Mielőtt a kosarat felszereltem volna, alaposan letakarítottam a bringát, legyen szép tiszta, hisz idén még jópárszor fogok nyeregbe pattanni, egészen addig, amíg a hó le nem esik.

_dsc0789.jpg

Az előző kosaramban lévő textilt (amit a könyvemben is láthattatok) ki fogom mosni és át fogom tenni ebbe a kosárba. Ez egyrészről a kosarat védi belülről a kopástól, másrészről a tárgyakat (táskát, szatyrot, stb), amiket majd ebben szállítok.

_dsc0800.jpg

_dsc0810.jpg

A minap sikeresen letörtem a régi csengőm pöckét, úgyhogy gyorsan vettem új csengőt is, még jó, hogy a Praktikerben alap bringás kiegészítők is vannak.

_dsc0805.jpg

Sőt, lecseréltem az első és a hátsó lámpát is (szettben vettem őket), mert az egyik el volt repedve, a másiknak meg a rögzítő csavarját hagytam el valamelyik tekerés alkalmával.

_dsc0807_1.jpg

_dsc0811_1.jpg

_dsc0814_1.jpg

Szerintem előbb-utóbb a nyerget is le fogom cserélni egy szebb darabra, de magát a bringát addig nyúzom, amíg szét nem esik alattam...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr8914319185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása