Elkezdődtek a wc munkálatai...

2018. szeptember 21. 13:32

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Varga Judit, a Juditu blog szerzője mutatja meg, hogyan lehet látványosan felújítani egy mellékhelyiséget. 2. rész.

Olyan kicsi ez a helyiség, és úgy tűnik nincs is vele sok tennivaló, de azért a sok apró feladathoz - és persze a jó munkához, mint tudjuk - idő kell. Lássuk, hol tartok most!

_dsc0619_1.jpg

Elsőként a wc csészén éktelenkedő, mm-es darabokban foszladozó matricával kezdtem a dolgot. Fogtam egy festékkaparót, és egyszerűen lekapirgáltam, így még csak oldószerre sem volt szükségem.

_dsc0604.jpg

Ezt követően lekerült a wc tartály. Ehhez először elzártam a vízcsapot, majd kiürítettem a tartályt, lecsavartam a csatlakozásokat, és egyszerűen leemeltem a tartályt a műanyag tartósínről, amit aztán lecsavaroztam.

_dsc0611_1.jpg

Mielőtt nekiálltam volna teljesen tisztára sikálni a csempét, megcsiszoltam a csöveket. Nem csiszoltam le róluk teljesen a festéket, elsősorban a pergő részeket és a korábban rácseppent falfestéket, csemperagasztót és fugát távolítottam el, hogy ne legyen rücskös a felület.

_dsc0607_1.jpg

Deltacsiszolóval és kézi csiszolószivaccsal dolgoztam attól függően, hogy mennyire volt makacs a szennyeződés, vagy mennyire lehetett hozzáférni.

_dsc0610_1.jpg

Miután ezzel is megvoltam, következett a csempesikálás (hisz a csempét terveim szerint festeni fogom, ugyebár). Igazából ez nem különösebben nagyobb művelet, mint egy átlagos takarítás során letisztítani a csempét, a lényeg, hogy a felület tökéletesen zsír- és pormentes legyen, amihez én súrolószert használtam. Ilyenkor érdemes arra figyelni, hogy a végén súrolószer se maradjon a csempén, tehát súrolás után érdemes többször áttörölni a felületet nedves ronggyal.

_dsc0613_1.jpg

A wc mögött a járólapon és a csempén is volt egy nem annyira látszódó, ugyanakkor masszív vízköves réteg, ezt valószínűleg egy korábbi szivárgás/csepegés okozta. Az ecet egy részét leszedte, de a biztonság kedvéért még nekiszaladtam vízkőoldóval és a végén a felületet egy érdes - kifejezetten erre a célra használatos - törlőkendővel is áttöröltem.

_dsc0606.jpg

Végre jöhetett a maszkolás! A maszkolószalagból vastag típust vettem és mindent szépen kitakartam vele. Ez persze időigényes, de tényleg nem szabad megspórolni, mert nagyon sok későbbi bosszúságtól kíméljük meg magunkat.

_dsc0616.jpg

_dsc0615_2.jpg

A fűtéscsövek hátuljára is került 1-1 csík, hogy a hengerrel ne kenjem össze őket. A padlót és a vízcsöveket is letakartam.

_dsc0618.jpg

Ezután jöhetett végre az alapozás! Van, aki a Harzora esküszik, nekem évek óta az Otex vált be, így most is ezt használtam. Jó tanácsom, hogy a fugákat NE fessétek le előre kis ecsettel, ugyanis ilyenkor a csempére is kerül festék, ráadásul nem egyenletesen, és púpos, vastagabb réteg fog itt keletkezni a későbbi festés során. Ez a minőségét nem befolyásolja, de ha úgy esik rá a fény bizony csúnyán látszódhat.

Az én módszerem, hogy a szivacshengert a festés során a fugáknál élére állítom, belehúzom (kvázi beledörzsölöm) a festéket, majd a következő mozdulattal, már hengerelve az egész felületet, el is oszlatom rajta a festéket. És ezt a mozdulatsort alkalmazom végig a festés során.

_dsc0620_1.jpg

Így érhető el, hogy a fugák is szépen fedve legyenek és közben a festésünk is egyenletes legyen.

_dsc0621.jpg

Ecsetes megoldást csak azokon a helyeken javaslok, ahol nem férünk hozzá rendesen a csempéhez (pl. sarkoknál), de itt sem az előre "sjándolást" ajánlom, inkább menet közben fessük az adott részt, majd hengerrel haladjunk tovább. Általában célszerű felülről lefelé haladni, ugyanis a festék lefelé fröccsenhet, folyhat, amit a lefelé haladás közben könnyen el tudunk oszlatni, felfelé haladva azonban a már festett felületeten nehezebben is vesszük észre, illetve javító mozdulatok esetén az éppen száradó réteg foltos/rücskös lehet.

_dsc0622.jpg

Röpke három óra alatt egyébként meg is száradt az első réteg, de a következő alapozó réteggel még vártam jópár órát. Alap esetben általában elég az egy réteg, de ha sötét a felület, vagy egészen világos fedőfestéket fogunk használni, akkor érdemes két alapozóréteget is felvinni.

_dsc0624.jpg

A második réteggel már egészen szép lett az eredmény, de erre még mindig fel fogok kenni két réteg fehér fedőfestéket is.

collage2.jpg

Mondjuk most látom, hogy a flexibilis csövet akár le is vehettem volna, na mindegy. Az mondjuk kevésbé zavart festés közben, mint a wc csésze és a fűtéscső, amiktől alig fértem a felülethez...

Egyelőre itt tartok, a további festést és a csempe mintázását (amiben még mindig bizonytalan vagyok) egy következő bejegyzésben mutatom meg Nektek.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr7714253695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása