Lufi? Kutya? Nem! Unikornis és párna!

2018. május 25. 10:48

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Séllei Lilla, a Csirek blog szerzője mutatja be, hogyan készíthetünk cuki lufipárnát. 

Egy ideje annyira divatosak az “olyan, mintha” cuccok. Hogy mire gondolok? Például a kerámiából készült pohár, ami úgy fest, mint egy összegyűrt műanyagpohár… És mára ilyen ikonikus darab lett a lufikutya is. Tudjátok, azok a kutyaformát öltő hosszú lufik, amelyeket előszeretettel osztogatnak születésnapi partikon. A lufikutyák a design karrierjüket Jeff Koons kortárs szobrászművésznek köszönhetik, aki számos színben és méretben elkészítette őket. De hogyan jönnek ide, egy DIY oldalra a lufikutya szobrok? Úgy, hogy ebben a posztban eláruljuk, hogyan készíthettek lufikutya alakú párnát, ami ráadásul nem is kutya, hanem unikornis!

diy_lufikutya_kesz_1.jpg

Mire volt szükségem?

  • rugalmas anyagra
  • egy varrógépre
  • tűre
  • fehér cérnára
  • szabóollóra
  • párnatöltő anyagra
  • színes, csillogó textilekre

Hogyan csináltam?

Első lépésként levágtam egy 15 centiméter széles 1,5 méter hosszú csíkot a rugalmas anyagról. Majd kettéhajtva, a varrógépet rugalmas varrásra állítva, összevarrtam, utána kifordítottam. A kifordítás után tűvel és cérnával összevarrtam a cső egyik végét, majd a cérnával körbe is tekertem, mert így még inkább hasonlított egy lufi végére.

diy_lufikutya_lepesek_1.jpg

diy_lufikutya_lepesek_2.jpg

diy_lufikutya_lepesek_3.jpg

diy_lufikutya_lepesek_4.jpg

diy_lufikutya_lepesek_5.jpg

Ezután jött a párna kitömése: először a fejet tömtem ki, majd varrtam el. Utána jött két kisebb labda, ebből lettek a fülek, majd két nagyobb, ebből születtek a lábak. Utána a lábaknál egy kicsit nagyobb szelvény következett, abból lett a teste, majd ismét két láb, végül az aprócska farok. Minden egyes szelvény után cérnával elvarrtam a cső adott részét, és körbe is tekertem. A füleknél és a lábaknál persze az adott részre is rögzítettem a szelvényeket egy-egy öltéssel.

diy_lufikutya_lepesek_6.jpg

diy_lufikutya_lepesek_7.jpg

diy_lufikutya_lepesek_8.jpg

diy_lufikutya_lepesek_9.jpg

diy_lufikutya_lepesek_10.jpg

diy_lufikutya_lepesek_11.jpg

diy_lufikutya_lepesek_12.jpg

diy_lufikutya_lepesek_13.jpg

diy_lufikutya_lepesek_14.jpg

diy_lufikutya_lepesek_15.jpg

diy_lufikutya_lepesek_16.jpg

diy_lufikutya_lepesek_17.jpg

diy_lufikutya_lepesek_18.jpg

diy_lufikutya_lepesek_19.jpg

diy_lufikutya_lepesek_20.jpg

A felesleges anyagot elvarrás után levágtam, jöhetett az unikornis sörénye és farka: ezekhez egy pink és egy türkiz csillogó anyagból vágtam ki kisebb négyzeteket, amelyeket berojtoztam. Amikor a sörény és farok alapanyagok készen voltak, kézzel felvarrtam az unikornissá avanzsált kutya megfelelő részeire.

diy_lufikutya_lepesek_21.jpg

diy_lufikutya_lepesek_22.jpg

diy_lufikutya_lepesek_23.jpg

diy_lufikutya_lepesek_24.jpg

Legutoljára az unikornis szarvát készítettem el, mégpedig úgy, hogy a pink anyagot háromszögben behajtottam, rugalmas varrással összevarrtam. Csak ezután vágtam körbe (könnyebb volt a varrógép alatt kezelni a nagyobb anyagot). Mikor a szarv megvolt, kifordítottam, és kitömtem. Végül a szarvat is felerősítettem.

diy_lufikutya_lepesek_25.jpg

diy_lufikutya_lepesek_26.jpg

diy_lufikutya_lepesek_27.jpg

diy_lufikutya_kesz_1_1.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr3713996298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása