Harc az elemekkel!

2016. december 03. 15:43

shutterstock_481533934.jpgA telet autóban ülve sem érdemes félvállról vennünk. Napóleon oroszországi hadjárata is a téli időjáráson csúszott el, ahogyan a német hadseregnek is a hideg beálltával fagyott arcára a mosoly Sztálingrád alatt. Ha a tél még egy hadseregnek is képes útját állni, gondoljunk csak bele, mire lenne képes az autónkkal! Magyarországon még mindig nem kötelező a téli gumiabroncsok használata, de ne legyenek illúzióink: ahhoz, hogy téli üzemmódba kapcsoljunk, elengedhetetlenek az évszaknak megfelelő abroncsok.

Nem kell megvárnunk az első havat vagy a Mikulást, amennyiben a hőmérő higanyszála tartósan 7 fok alá esik, nyugodtan felszerelhetjük a téli gumikat. A tavalyi abroncsokat azonban csak abban az esetben használjuk, ha egész évben száraz, hűvös, pormentes körülmények között tárultok őket, és a profilmélységük legalább 4 mm mély! Önmagában persze a megfelelő gumiválasztás sem nyújt védelmet. Lássuk, autósként hogyan készülhetünk fel a téli időjárás viszontagságaira.

shutterstock_225766054.jpgA harc alapvetően két fronton zajlik: a motorháztetőn belül és a karosszérián kívül. Kezdjük az előbbivel. Télen a hűtőfolyadéknak és a szélvédőmosónak is fagyállónak kell lennie! Ha valamin, akkor a fagyállón nem érdemes spórolnunk, hiszen az esetleges károkhoz képest még a prémium kategóriás termékek is filléres tételnek számítanak. A téli hidegindítások még így is komoly terhelést jelentenek a motor számára, jó minőségű motorolajjal és kíméletes használattal azonban jelentősen megnövelhetjük a blokk élettartamát! Ahelyett, hogy álló helyzetben melegítenénk a motort, jobban járunk, ha rövid járatás után, óvatos tempóban, menet közben éri el a blokk az üzemi hőmérsékletet.

A téli kocsimosásra már jóval nehezebb rászánni magunkat, pedig ilyenkor sem szabad elhanyagolnunk autónkat. Amint egy kicsit enyhül az idő, irány a legközelebbi benzinkút! Apró, de nagyon hatásos trükk, ha a mosást követően azonnal fűtött garázsba állunk, ahol gond nélkül kiszáradhat az autó. Ennek azonban a fordítottja is igaz. Sáros, latyakos autóval nem érdemes garázsban parkolni, a párás légtér ugyanis ilyenkor nagyon könnyen rozsdásodáshoz vezet. Apropó, korrózió. Az autó egyik legnagyobb ellensége a rozsda, ezért az alvázat mindenképpen célszerű rendszeresen lemosni. A fényezésre viszont csak akkor jelent veszélyt az útszóró só, ha nem javíttatjuk ki a karosszéria apró sérüléseit.

shutterstock_172911683.jpg

A megfelelő ápolás persze nem azt jelenti, hogy a szélvédő jégtelenítését is megúszhatjuk reggelente – ehhez egy fagyvédő fóliára is szükségünk lesz! Ennek hiányában nem árt, ha összekaparjuk magunkat, és egy kézre álló jégkaparóval látunk munkához. Amennyiben jégkaparónk mellé még egy magas peremű hótálcát is beszerzünk, a kocsi belsejét már sokkal könnyebben tisztán tarthatjuk, egy szarvasbőrrel bevont páramentesítő szivaccsal pedig még tovább javíthatunk téli kilátásainkon.

Szólj hozzá!
Címkék: kert

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr612019147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása