Három lenyűgöző hely Magyarországon, ahova érdemes elmenni piknikezni

2014. július 17. 08:00

A piknik szokása a vadászó főurak után hurcolt középkori ebédekből fejlődött ki, de igazán nagy divatja a pikniknek, illetve a szabadban elfogyasztott villásreggeliknek a viktoriánus korban lett, amikor már elérhető polgári szórakozásnak számított, hogy egy-egy szép hétvégi délutánt valamilyen vidéki helyszínen, falatozással töltsenek a családok.

Akár csak a szűkebb család számára szervezünk pikniket, akár összetrombitáljuk a rokonokat, baráti házaspárokat, ismerősöket egy közös "mindenki hoz valamit" típusú szabadtéri lakomázásra, a jól töltött nap kulcsa az étel és a helyszín ügyes kiválasztása. Szempont, hogy mennyi időt kell autókázni, hogy megközelítsük a terepet, és persze az is, hogy ne tülekedjen ott tömeg; na meg lássunk is valami szépet, ha elzarándokoltunk odáig.

Apci tengerszem

Hihetetlen látványt nyújt a Mátra délnyugati csücskében megbújó apci "tengerszem", amely ismertebb párjához, a szintén gyönyörű megyerhegyi tengerszemhez  hasonlóan egy egykori bányából keletkezett úgy, hogy a kivájt gödörben összegyűlt az eső és a talajvíz. Mindkét tengerszem igazi különleges célpont, több tízméteres sziklaszirtek veszik körbe a pici, zafírszínű tavat. A Sárospatakhoz közel fekvő megyerhegyi tó népszerűbb, és ebből adódóan jobban kiépített, információs táblák segítik a tájékozódást, és korlátok fokozzák a biztonságot azok számára, akik felülről - a hajdani bánya pereméről - is szeretnének bepillantani a vízzel kitöltött katlanba. Az apci tó kevésbé ismert, de a látvány ugyanolyan szép. A parton nyugodtan le lehet telepedni a pokrócra, a víz ugyan hideg, de legalább nem csábít ugrálásra - a bányatavaknál nem árt óvatosan fürdőzni. Lábunkat hűteni egy-egy rántotthús vagy kanasztaparti között viszont tökéletes.

Szalajka-völgy

A Szalajka-völgyben aztán tényleg mindent megtalálhatunk, amit csak el lehet képzelni: forrás, patak, vízesés, állatok, kisvasút, barlang, és persze helyben fogott és sütött pisztráng. Ha ide indulunk, a pikniket akár építhetjük erre a főfogásra is. A sétaút a Szalajka-patak mentén, öt kilométer hosszan kalauzol minket. Ha nem akarunk nagyobb kirándulásba belefogni, akkor a Szilvásváradról a Fátyol-vízeséshez induló kisvasútra szálljunk föl, így nem kell cipelnünk az elemózsiáskosarat sem. Ahol a vonat letesz, ott le is ülhetünk azonnal enni - a legjobb piknikező terep a Fátyol-vízesés aljánál elterülő Gloriett-tisztás.

Rukkel-tó, Bugyi

A tó gyönyörű környezetben van, remekül kiépített, és rendkívül tiszta a vize is, ráadásul a csendesebb hátsó partszakaszok mellett igazi strandos részek is vannak itt 13 csúszdával, vízibiciklivel, toronnyal, játszótérrel.

A Rukkel-tó a nyolc bányatóból álló délegyházi tórendszer része: ha ezt drágállanánk, a többihez még kirándulhatunk. A környék legnagyobb szabadstrandja a IV. tónál, a Nomád parton található, de ha igazán kalandos piknikezést szeretnénk, akkor béreljünk csónakot, és evezzünk át a stranddal szemközti lakatlan szigetek egyikére. Megéri. (A délegyházi tavaknál van a nemzetközi hírű Naturista Oázis is, ahol könnyen futhatunk bele a természetesség hiányos öltözékű híveibe.)

(Origo nyomán)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.