Függőleges kertek

2012. április 07. 12:13

Amikor először olvastam ezt a kifejezést, halvány gőzöm sem volt, hogy mi lehet. Először azt hittem, hogy a függő kert félrefordítása, aztán pedig a futónövényekkel beborított falak jutottak eszembe, hogy valaki ezeket nevezte át így.

Vertical_Garden_03.jpg

 

/buildipedia/

Ezt Patrick Blanc tervezte és egy madridi ház falát borította be. Ezek nem futónövények, hanem a földet a ház falára rögzítette és ebből nőnek ki a növények. Egyszerűen zseniális!

Én egyből valami ilyet képzeltem el....

792.jpg

/otthonokeskertek/

Nagyon szépnek találom a futónövényekkel borított felületeket. A rózsa, az akác gyönyörű, a borostyán, a vadszőlő nekem otthonosságot, állandóságot jelent.

De a függőleges kert valami más!

pershing-hall-vertical-garden.jpg

/france-for-visitors/

V_540206006_c11c9bc100.jpg

 

10-2-b.jpg

/verticalgardenbudapest/

 

Ez a kép egy budapesti példát mutat. Azt nem tudom, hogy energiahasznosítás szempontjából télen mennyire fűt, nyáron meg hűt-e, de nagyon jól néz ki. Ja, a locsolás technikáját sem látom még.

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr284369377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iTomi · http://www.tiptopkert.hu/ 2012.04.07. 20:39:37

Fantasztikusak ezek a kertek. Remélem, nálunk is elterjednek!
süti beállítások módosítása