Ha eddig nem akartál poháralátétet készíteni, majd most!

2017. július 28. 09:59

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Brandt Diána, a Masni Dekoráció blog kreatív szerzője mutatja meg nekünk, hogyan készíthetünk egyedi és nagyon látványos poháralátétet.

Ilyenkor nyáron két dolog jár párban: a csodás, meleg idő és a jégbe hűtött italok. Ez utóbbiak azonban, ahogy melegszenek, nyomot hagynak asztalunkon, terítőnkön. Ezt a problémát megoldandó, most egy nagyon izgalmas, nyári színek és keleties formák ihlette poháralátét elkészítését mutatjuk meg. Tartsatok velünk!

dsc_2744.JPG

Amire szükséged lesz

- rétegelt lemez négyzetek, kb. 10x10 cm méretben
- stencil- krétafesték spray, különböző színekben 
- visszaszedhető ragasztó spray
- vizes, matt lakk spray
- csiszolópapír

img_1532.JPG

Fontos!

Terítsd le a fóliát és vegyél gumikesztyűt! Teljes száradás előtt vízzel könnyen le is moshatod a kezedről a festéket, de a kesztyű egyszerűbb. A krétafesték spray vizes bázisú, így akár jól szellőző zárt térben is használhatod.

Ha még nem festettél spray festékkel, akkor íme pár hasznos tanács:
- a flakont mindig rázd fel alaposan használat előtt, és használat után fejjel lefelé fordítva tisztítsd ki a fúvófejet,
- mielőtt nekiállsz a kiszemelt darab lefújásának, végezz próbafestést, hogy lásd, hogyan jön a festék a flakonból,
- ne pontszerűen fess, hanem legyen mozgásban a kézfejed, és inkább legyező mozdulatokkal dolgozz

Munkamenet

img_1534.JPG

img_1541.JPG

Amennyiben úgy érzed, az alátétek felülete és oldala nem elég sima, csiszold meg őket és portalanítsd, ha rendben vannak, akkor indulhat a festés! Először a leendő alátétek alsó felét és oldalait fesd le! Én most egyszínű világos türkizre fújtam őket.

img_1542.JPG

Amikor teljesen megszáradt ez az oldal, fordítsd át a lapokat, és tedd szorosan egymás mellé őket!

img_1543.JPG

img_1544.JPG

Alaposan rázd fel a ragasztó-spray-t, és vidd fel a stencil felületére! Hagyd, hogy az oldószer elpárologjon teljesen (ez 3-5 perc kb.), majd simítsd rá az alátétek felső oldalára!

img_1547.JPG

img_1548.JPG

Én most azt gondoltam ki, hogy színátmenetesen fogom megfesteni az alátéteket, így egymás után vittem fel, átlósan a 3 kiválasztott színt.

img_1548_1.JPG

img_1550.JPG

Amikor végeztem a festéssel visszaszedtem a stencilt.

img_1551.JPG

A stencil szélein nem tetszett, hogy maradt egy-egy mintamentes rész, így azokat stencil nélkül, a három színnel tetszőlegesen lefújtam, majd amikor teljesen megszáradt, picit megcsiszoltam, hogy szebb legyen az átmenet.

img_1552.JPG

Végül pedig, hogy ne legyen probléma, ha esetleg nedves lesz az alátét, teljesen matt, vizes bázisú lakkal lefújtam őket. A lakkozással nemcsak a víztől, hanem a használat okozta kopástól is meg tudjuk óvni szép, új poháralátéteinket.

dsc_2695.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr5112695947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása