Csepptálca uszadék fából

2018. augusztus 25. 18:05

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Séllei Lilla, a Csirek blog szerzője mutatja be, hogyan készíthetünk házilag mutatós és különleges csepptálcát.

Egyre többen nemcsak a háztartásuk által termelt műanyag hulladékot szorítják vissza, de az elromlott, eltört, műanyag tárgyak helyett is inkább természetes anyagú alternatívákat keresnek. Így lesz a szemetes fonott kosár, a vágódeszka újra fa, én pedig legutóbb uszadékfából készített csepegtetőre cseréltem a régi műanyag edénycsepegtetőt.

csepptalca_kesz.jpg

Mire volt szükségem?

  • ágakra
  • egy ollóra
  • spárgára

csepptalca_kellekek.jpg

Hogyan csináltam?

Fontos, hogy az alapanyagot körültekintően válogassuk össze, keressünk olyan uszadékfákat, amelyekről már lejött a kéreg és szép fehérre száradtak, vagy legalábbis a kéreg egyszerűen eltávolítható. Gyűjtsünk több ágat, mint amire feltétlenül szükségünk van a nekünk megfelelő méretű csepegtető elkészítéséhez, így később variálhatunk, válogathatunk, és pont a leginkább egymáshoz passzoló darabokat használjuk majd fel. Ha pedig elég körültekintően válogatunk, akkor az ágakat méretre sem kell vágni egy fűrész segítségével, mert pont egyforma hosszúak. Nekem néhány pici, kiálló oldalágat és kérget kellett sinccerrel meg csiszolópapírral megdolgoznom.

csepptalca_lepesek_1.jpg

Amikor meghatároztam az ágak sorrendjét, akkor levágtam a spárgából két jó hosszú darabot. Az egyik spárgát kettéhajtva az első faág szélére kötöttem, a másikat pedig a másik szélére. Hogy a szomszédos ágak között kellő távolság legyen, ezután következett egy 1-2 centiméterre lévő csomó, majd a következő ág, és így az utolsó elemig.

csepptalca_lepesek_2.jpg

csepptalca_lepesek_3.jpg

Ahogyan a többi fa konyhaeszközt, ezt is érdemes olajjal kezelni, hogy taszítsa a vizet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr7814202265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása