Szegélylécezés

2018. augusztus 21. 09:11

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Varga Judit, a Juditu blog szerzője avat be a szegélyléc felhelyezésének rejtelmeibe. 

A fehérre festett parkettához mi mást is vehettem volna, mint fehér szegélyléceket (vagy szegőléceket, ha úgy tetszik). Úgyhogy, amint végeztem a festős munkálatokkal rögtön hozzá is fogtam az elemek méretre szabásához.

1_168.jpg

A 240 cm-es mdf szegélyléceket a Praktikerben vettem, és végül házhozszállítást kértem, mert az autómba éppen nem fértek be. Egy viszonylag visszafogott, de a bútoraim és a lakásom stílusához passzoló formát választottam, mégpedig ezt:

2_166.jpg

Ami rendkívül jó ebben a termékben, hogy az mdf hihetetlenül könnyen és szépen vágható dekopírfűrésszel, nem tépi fel az anyagot a vágás vonala mentén. Ebből a szegőlécből többféle profil és méret kapható, de mindhez ugyanaz a sarokillesztő, amit szintén dekopírfűrésszel lehet méretre vágni. Az én szegőlécemhez ezeket a kis mdf hasábokat éppen félbe kellett vágni, szóval lehulló maradék sem keletkezett, bár ezt nem tudtam előre, így végül maradt jó pár ilyen elemem, na de sebaj.

3_159.jpg

4_157.jpg

Először a sarokelemeket ragasztottam a helyükre a már jól bevált Pattex Fix Super ragasztóval, majd ezután ragasztottam be ugyanezzel a méretre szabott léceket is.

5_148.jpg

A sarokelemekhez van a csomagban kis matrica, amit a szabott elem tetejére lehet ragasztani.

6_149.jpg

7_143.jpg

Miután megszáradt a ragasztó kezdődhetett a rések kitöltése, amihez szintén akril tömítőt használtam, ahogyan a parketta javításánál is. Itt látszik, hogy milyen a kitöltött és a nem kitöltött rész.

8_140.jpg

 Alap esetben nem nyomtam volna ki, de sajnos néhol kisujjnyi rés is volt, ami rettenetesen nézett ki (és most már azt is értem, hogy miért nem voltak szegőlécek már akkor sem felrakva a hálóban, amikor a lakást átvettem). Ez az akril valamennyire rugalmas is, a padló tágulásával együtt járó minimális mozgást repedés nélkül le tudja követni.

9_130.jpg

Persze így, hogy a fal és a padló is fehér, nem annyira érvényesül a szegőléc, de tulajdonképpen nem is baj, hiszen gyakorlatilag alig fog látszódni, itt pl. egy komód és a gardróbszekrény fogja takarni:

10_128.jpg

11_118.jpg

A nappaliban egyébként jobban látszik a púder színű fal mellett:

12_105.jpg

13_84.jpg

A következő posztban a hálószobába választott szőnyegről fogok mesélni és hozok pár szép, már berendezett fotót is.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr814192691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása