Csináld magad: így készül a beton edényalátét!

2017. október 12. 12:44

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Séllei Lilla, a Csirek DIY-blog kreatív szerzője mutatja meg nekünk, hogyan készíthetünk alátétet betonból.  

alatet_kesz_1500.jpg

Mire volt szükségem?

hobbi betonra
vízre
mérő edényre
digitális mérlegre
eldobható műanyag tálra
kanálra
ollóra
madzagra
szívószálra
gyurmára
hurkapálcára
csiszolópapírra
hosszúkás, szilikon jégkocka készítő
gumikesztyűre
szitára
étolajra
tálkára
szalvétára

alatet_kellekek_1500.jpg

Hogyan csináltam?

Első lépésként felvágtam a szívószálat akkora darabokra, hogy keresztbe beleszoruljanak a szilikon jégkockaformába.

alatet_lepesek_1_1500.jpg

Ezután a szívószálak belsejét kitömtem gyurmával, majd beolajoztam mind a formát, mind a kitömött szívószálakat.

alatet_lepesek_2_1500.jpg

A szívószálakból egyet-egyet tettem a formák két végébe keresztbe. Fontos, hogy a szívószálak megfelelő méretűk legyenek, beszoruljanak a formába!

alatet_lepesek_3_1500.jpg

alatet_lepesek_4_1500.jpg

Mivel olcsóbb, durvább szemű hobbibetont vettem, ezért át kellett szitálnom.

alatet_lepesek_5_1500.jpg

Mikor a megfelelő mennyiséget leszitáltam (ezt a digitális mérleggel ellenőriztem), hozzáadtam a leírásban megadott mennyiségű vizet (az általam vett hobbibetonnál 10 rész betonhoz 1 rész víz volt az arány), majd egy kanállal simára kevertem.

alatet_lepesek_6_1500.jpg

alatet_lepesek_7_1500.jpg

Ezután beleöntöttem a keveréket a formába.

Ugyan a betonpor leírása három óra száradást írt, de ilyen nagyságú terméknél többet hagytam száradni. Három óra után kivettem a formából, ekkor már megszilárdultak, az olajat letöröltem egy szalvétával, ezután a radiátor tetején hagytam egy éjszakára.

alatet_lepesek_8_1500.jpg

Másnap egy hurkapálca segítségével kiszedtem a gyurmával megtömött szívószálakat, így kaptam meg azokat a nyílásokat a csíkok végein, amelyeken a madzagot később át tudtam fűzni.

alatet_lepesek_9_1500.jpg

Durvább, majd finomabb csiszolópapírral eldolgoztam az egyenetlenségeket, majd egy-egy köteg spárgát átfűztem a betoncsíkokon úgy, hogy a két végén egy-egy, a csíkok között pedig két-két görcsöt kötöttem.

alatet_lepesek_10_1500.jpg

alatet_lepesek_11_1500.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr4612956801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása