Így készíts óratartót betonból!

2018. február 19. 00:23

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Séllei Lilla, a Csirek blog szerzője mutatja meg nekünk, hogyan készíthetünk betonból óratartót. 

Ajándéknak is tökéletes az a beton óratartó, amit akár később gyertyatartóként vagy vázaként is használhattok!

1500_beton_oratarto_kesz_1.jpg

Mire volt szükségem?

- hobbi betonra
- vízre
- mérőedényre
- digitális mérlegre
- eldobható műanyag tálra
- kanálra
- sniccerre
- étolajra
- felespohárra
- szilikon ecsetre
- erősebb és finomabb csiszolópapírra
- ragasztószalagra
- papírpohárra
- egy keskenyebb papírhengerre
- vécépapír gurigára

Hogyan csináltam?

1500_beton_oratarto_lepesek_1.jpg

A betont és vizet 10 az 1-hez arányban kell összekeverni. Én 140 gramm betont és 14 gramm vizet kevertem össze egy eldobható műanyag tálban műanyag kanállal.

1500_beton_oratarto_lepesek_2.jpg

1500_beton_oratarto_lepesek_3.jpg

1500_beton_oratarto_lepesek_4.jpg

Aztán olajjal kikentem a vécépapír guriga belsejét.

1500_beton_oratarto_lepesek_5.jpg

Levágtam egy papírpohár alját, és ragasztószalaggal a guriga aljához erősítettem.

1500_beton_oratarto_lepesek_6.jpg

Beleöntöttem a beton egy részét, majd beleállítottam a keskenyebb papírhengert, végül a maradék betont is beleöntöttem.

1500_beton_oratarto_lepesek_7.jpg

Bár a hobbi beton csak pár óra száradást ír, mégis egy ekkora tömbnél több idő kell. Két-három óra száradás után leszedetem a papírpohárt, hogy jobban szellőzzön, könnyebben száradjon.

1500_beton_oratarto_lepesek_8.jpg

Egy nap után körben lebontottam a vécépapír gurigát, és így is hagytam száradni még pár órát.

1500_beton_oratarto_lepesek_9.jpg

Mikor megszáradt, a maradék papírt egy durvább csiszolópapírral csiszoltam le.

1500_beton_oratarto_lepesek_10.jpg

Ezután finom papírral felpolíroztam. Egészen simára is lehet csiszolni, de én meghagytam kicsit rusztikusnak a felületet.

1500_beton_oratarto_lepesek_11.jpg

A vintage Doxa jól mutat a betonon, de ha a betont 90 fokkal elforgatjuk, akkor egy fehér gyertyát is beleállíthatunk, vagy tavasszal egy kis csokor ibolyát is beletehetünk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr3313680820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása