Csináld magad: így dobd fel sprayfestékkel a szőnyeged!

2018. június 25. 09:42

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Brandt Diána, a Masni Dekoráció blog szerzője mutatja meg nekünk, mit jelent a maszkolás. 

Ez a technika, amit a most mutatunk Nektek nagyon egyszerű, de közben cseppet sem “barkácsillatú", mivel amikor nekiálltam a kész szőnyegeket fotózni,  a családom megkérdezte, hogy ezt miért csinálom, mert ez nem “csináld magad” projekt. Mondtam, hogy de, mert a szőnyeget én festettem. “Nemár!” - jött a válasz. De már! Így tényleg vágjatok bele bátran, akarom mondani, maszkoljatok bátran mintát rongyszőnyegre vagy rövid szálú szőnyegre és fessetek! Ahogy Nektek tetszik!

dsc_4744.JPG

Amire szükséged lesz

img_7212.JPG

Munkamenet

Az első lépésben kitaláltam a mintákat, a cikk-cakk még mindig menő, így ezekkel játszottam. A szőnyeg méretét alapul véve oszd fel Te a mintát. Ragaszd le a szőnyeg végen a rojtokat, hogy ne legyenek festékesek, majd mehet a mintajelölés.

img_7216.JPG

Kétféle cikk-cakk mintát ragasztottam egy vékony cikk-cakkot és egy vastag-vékony kombinációt.

img_7217.JPG

img_7218.JPG

img_7220.JPG

Amikor készen voltam a ragasztással, akkor jöhetett a festés. Azért választottam szintetikus festéket, mert ez rugalmas marad száradás után is. Ez most fontos, hiszen a szőnyeg maga is rugalmas, nem merev anyag és semmiképpen sem szeretném, ha leperegne róla a festék használat közben. A szintetikus festék száradási ideje hosszabb, mint a klasszikus akrilfesték száradási ideje, de megéri kivárni az akár 4-5 órás teljes száradást.

img_7221.JPG

Száradás után visszaszedtem a maszkoló szalagokat és birtokba vettem a szőnyegeimet!

dsc_4753.JPG

Ezzel a technikával bármilyen síkszövött vagy csomózott rongyszőnyeget feldobhattok, készítsetek egyedi sablonokat, stencileket és fessetek mintákat kedvetekre!
Jó munkát és szép nyarat Nektek!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr914069863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása