„Tavaszi” hobbikertészkedés

2018. március 27. 23:02

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Varga Judit, a Juditu blog szerzője megmutatja, hogyan lehet hidegben is kertészkedni. 

Rendkívül szeszélyes az időjárás: a naptár szerint már tavaszt írunk, mégis alig akar a hőmérséklet 0°C fölé emelkedni. Lassan már teljesen normális, hogy decemberben alig van hó, de márciusban mindig havazik... Ez viszont engem egyáltalán nem tud eltántorítani attól, hogy a szokásos kertészkedéssel készüljek a tavaszra!

_dsc0173.jpg

Nagy növénykedvelő vagyok, bár nem jellemző, hogy profi is lennék a témában, ezért igyekszem ezen a téren is bővíteni a tudásomat, hol Anyukámat kérdezgetve, hol az internetet bújva, hol pedig Márkot bombázva a felmerülő kérdéseimmel. A konyhai ráncfelvarrás része az ablakban lévő növények rendbetétele is. Az itt lévő zöldeket napi szinten ápolom, öntözöm, a száraz levegő és a délelőtti napsütés miatt hamarabb kiszárad a földjük, mint a többi szobanövényemnek. Múltkor valaki meg is kérdezte tőlem, hogy hogy lehet, hogy nálam mindig ilyen szép a jácint? Mármint amikor szezonja van. Hát úgy, hogy cserélgetem... Amikor egy elnyílik, akkor a hagymáját odaadom Anyukámnak, aki majd kiülteti a kertjébe. Én pedig csoki, vagy egyéb felesleges kiadás helyett inkább veszek egy új (élő) növényt, ahogy most beszereztem 1-2 új növényt a meglévők mellé.

_dsc0484.jpg

A kertészetekben, barkácsáruházakban már kint vannak a muskátli palánták is, amiket kb. 2-3 évente szoktam venni, attól függően, milyen állapotban vannak a korábbi évek muskátli tövei. A vásárlást követően nem tudtam rögtön elvégezni az ültetést, sőt, még egy hétig várattam a kis csapatot, úgyhogy volt idejük aklimatizálódni, haha. Természetesen addig is gondoskodtam a megfelelő vízellátásról egy tálcán öntözve őket:

_dsc0486.jpg

Vettem friss virágföldet és új műanyag balkonládákat tálcával, mert 2-3 év alatt a műanyag elveszti rugalmasságát és megreped, emiatt néha cserélni kell őket.

_dsc0487.jpg

Ezeknek a ládáknak az alja gyárilag általában nincs kilyukasztva, ezért ezt nekünk kell megtenni (pl. egy csavarhúzóval, egy kalapáccsal és egy határozott ütéssel). Tudjátok, a pangó víz elkerülése miatt. Ez Márkkal a kedvenc jelmondatunk, legalább egyszer elhangzik, amikor közösen forgatunk.

_dsc0489_nyilas.jpg

A friss virágföldet általában keverem a korábbi - tápanyagban már szegényes - földdel. Ha már tényleg nagyon régi és elhasznált a föld, akkor egy régi balkonládában elszállítva szintén Anyukám kertjében köt ki. Mint azok a gyökeres hortenziák is, amiket megveszek, mert imádok, de pár hét után muszáj lesz majd kiültetni... Aztán amikor a kertben szépszámmal nyílnak, Anyukám mindig hoz belőle vágott verziót. Ez ám a jó kis adok-kapok virágbiznisz, ugye?

_dsc0492.jpg

Szóval a 60 cm-es balkonládába 4 tő muskátlit szoktam elhelyezni. Idén állót vettem, és ki nem találnátok milyen árnyalatot! Oh, igen, rózsaszínt, haha. A mostani erkélyem be van építve, így inkább télikertként funkcionál, de emiatt remek a természetes klímája is, már tavaly kiderült, hogy imádják a növényeim. Úgyhogy a muskátlik itt fognak helyet kapni, méghozzá a hálószoba ablakában, ami elég nagy és az erkéllyel határos.

_dsc0494.jpg

_dsc0497.jpg

Ez a kép tavaly nyáron készült, de így könnyebb elképzelni, hol van a hálószoba ablak, és mit jelent nekem a növényesítés és a hobbikertészkedés:

erkely.jpg

Alig várom, hogy igazán tavasziasra forduljon az időjárás és kikerülhessenek a muskátlik a helyükre!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr3313784712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása