DIY-ajándék: így készül a szivárványszínű asztal!

2017. november 22. 10:29

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Brandt Diána, a Masni Dekoráció blog kreatív szerzője mutatja meg nekünk, hogyan készíthetünk akár ajándékba színes asztalkát!  

dsc_3050.JPG

Bútort alkotni nem egyszerű feladat - gondoljuk sokszor, hiszen stabilnak, erősnek és nem utolsó sorban funkcionálisnak kell lennie. Aki nem volt erős matekból vagy nem figyelt geometria órán, az hiába vágyakozik egy-egy bútordarab megalkotása után, nem mer belevágni. Nekik, és mindenkinek, aki szereti az egyszerű és nagyon látványos megoldásokat, megmutatjuk, hogy hogyan készíthet maradék lécekből vidám, trendi és teljesen egyedi asztalt akár karácsonyra. 

Amire szükséged lesz

img_2915.JPG

- fenyőlécek, különböző szélességben és hosszúságban, egy dologra figyelj, hogy 2 cm vastagok legyenek
- egy kb. 30x30 cm-es fenyőpolc darab
- krétafesték spray, többféle színben
- matt lakk
- dekopírfűrész vagy kézi fűrész
- csiszológép vagy csiszolópapír
- fa ragasztó- takarófólia

Munkamenet

Mivel én most maradék anyagból dolgoztam, így adták magukat a méretek, de támpontként írom, hogy a lécek 33 cm hosszúak és a fedlap 30x30 cm-es. Összesen 12 léc és 1 fedlap kell. Kimértem ezeket a méreteket és dekopírfűrésszel feldaraboltam őket.

img_2917.JPG

img_2920.JPG

A vágás után jöhet a csiszolás! Ez főleg maradék anyagnál fontos, de az új anyag esetében sem tanácsos elhagyni. 120-as finomságú papírral minden oldalán és élén lecsiszoltam a darabokat, majd portalanítottam. 

img_2921.JPG

Miután minden darab szép sima lett, leterítettem egy nagyobb darab takarófóliát és kiraktam a léceket, majd eldöntöttem, hogy melyik milyen színű legyen. Egy-egy réteg elég volt a tökéletes színhez, így nagyon hamar végeztem, mert szerencsémre a festék nagyon hamar szárad.

img_2923.JPG

A krétafesték egy nagyon puha festék, így használati tárgyakon mindenképpen “fixálni” szükséges, ezért matt lakkal lefújtam a kész színes léceket.

img_2925.JPG

Miután a lakk is megszáradt, jöhet a toronyépítés! 2 léc lesz egy szint. A léceket érdemes úgy elhelyezni, mintha egy háromszög két szára lennének. A következő két lécet 90 fokkal elforgatva ugyanígy “háromszög” alakban. Először építsd fel teljesen a tornyot, majd nézd meg, hogy hogyan néz ki. Ha nem tetszenek a színek, variáld át! Ha ok, akkor fotózd le a telefonoddal, hogy meglegyen az elrendezés, majd óvatosan bontsd vissza a tornyot az alsó két szintig. Itt jelöld be, hogy hol metszik egymást a lécek. 

img_2938.JPG

Ezekbe a metszésekbe tegyél egy-egy fújásnyi faragasztót. Ez úgy működik, hogy kifújod, megvárod, míg elpárolog belőle az oldószer (2-3 perc) és ráhelyezed a következő szintet. A kijelölést és a ragasztás szintenként ismételd meg, egészen addig, amíg a fedlaphoz nem érsz.

img_2939.JPG

Ragaszd fel a fedlapot, majd súlyozd le pár órára az egészet - mondjuk pár Révai kötet tökéletesen megfelel, de ha nincs kéznél, akkor pár kg liszt és só is jó lesz.

img_2940.JPG

Készen is vagy, gyönyörködj a színekben, és abban, hogy megalkottál egy teljes bútort!

dsc_3054.JPG

Jó munkát!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr1313346063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása