Csináld magad: geometrikus lámpabura papírból

2017. október 05. 12:40

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Séllei Lilla, a Csirek DIY-blog kreatív szerzője mutatja meg nekünk, hogyan készíthetünk stílusos lámpaburát.

Nem is gondolnánk, hogy egy hatszögből viszonylag egyszerűen milyen szuper térbeli formát alkothatunk. Ezt a formát aztán, ha nagy méretű papírból készítjük el, felhasználhatjuk LED-es lámpákhoz burának, ha pedig kisebb, A/4-es papírból, akkor a LED-es égősorra dekorációnak. Elkészíteni nem két perc, és viszonylag sok eszközt igényel, de ha követitek a lépéseimet, akkor rájöttök, nem is olyan nagy ördöngösség.

papirlampabura_kesz_1500.jpg

Mire volt szükségem?

egy A/3-as papírlapra
ollóra
ceruzára
vonalzókra
centire
kalapácsra
lyukasztóra
deszkára
egy lámpa szerelékre
körömvágó ollóra
kétoldalas ragasztóra
körzőre

papirlampabura_kellekek_1500.jpg

Hogyan csináltam?

Először az A/3-as papírra meg kellett szerkeszteni a hatszöget, majd bevonalazni. Ehhez készítettem egy grafikát, ami jól szemlélteti lépésről-lépésre. Fontos, hogy ezt nagyon precízen és pontosan csináljuk, különben az egész alakzat rossz lehet.

papirlampabura_lepesek_1_1500.jpg

lampa_rajz_1500.jpg

Amikor megszerkesztettem a hatszöget, kivágtam. Majd egy sniccerrel óvatosan áthúztam az összes egyenest, hogy könnyebb legyen meghajtogatni majd a formát.

papirlampabura_lepesek_2_1500.jpg

papirlampabura_lepesek_3_1500.jpg

Mikor ezzel megvoltam, kivágtam a formából a megadott részt, miután áthúztam a vágás vonalait egy puhább ceruzával.

papirlampabura_lepesek_4_1500.jpg

Ezt követően bevágtam a megfelelő helyen a formát. Én itt is javasolom, hogy a vágás előtt egy vastagabb ceruzával húzzátok át a bevágandó éleket, mert könnyű belezavarodni.

papirlampabura_lepesek_5_1500.jpg

papirlampabura_lepesek_7_1500.jpg

papirlampabura_lepesek_8_1500.jpg

Egy lyukasztóval a forma közepére lyukat ütöttem a kalapáccsal, erre azért volt szükség, mert később ebből a lyukból kiindulva vágtam a lámpa foglalatának megfelelő méretű nyílást az alakzatra.

papirlampabura_lepesek_9_1500.jpg

papirlampabura_lepesek_10_1500.jpg

Hogyan hajtottam össze? Ezen az ábrán ezt mutatják a nyilak.

papirlampabura_lepesek_10_1500_nyilakkal.jpg

Hajtogatás előtt még egy radírozással eltüntettem a segédvonalakat.

papirlampabura_lepesek_11_1500.jpg

Miután a radír daraboktól jól megtisztítottam a felületet, azokat a háromszögre, amelyekre ráforgatom a párjukat, kétoldalas ragasztócsíkokat applikáltam.

papirlampabura_lepesek_12_1500.jpg

Összeragasztottam.

papirlampabura_lepesek_13_1500.jpg

Végezetül a körömvágó ollóval megfelelő méretű nyílást vágtam a tetejére. Ezután nem volt más dolgom, mint a lámpára rögzíteni.

papirlampabura_lepesek_14_1500.jpg

Íme, a végeredmény:

papirlampabura_kesz_1500.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr9112930565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása