"Helló ősz, jó, hogy jössz!" - egy kreatív blogger így várja az őszt

2017. augusztus 21. 12:50

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Brandt Diána, a Masni Dekoráció blog kreatív szerzője mutatja meg nekünk, hogyan "üzenhetünk" az ősznek. 

A nyári, színes, kreatív ötleteket most tegyük félre, következzen egy visszafogott, de mégis kedves ötlet, a Helló ősz, jó, hogy jössz! felirat elkészítése. 

img_2178.JPG

Hozzávalók

- falécek, mindenféle méretben (amiből én most a táblákat készítettem, azok 30x10 cm-esek, a hátsó keresztléc 5 cm széles, 1,8 cm vastag és 80 cm hosszú volt)
- krétafesték, egy sötét (pl. barna) és egy világos (pl. kő) színben
- csiszolópapír (180-as, 200-as finomságú)
- wax spray
- rongy
- fúró
- csavarok, csavarbehajtó
- 3 m kenderkötél 8 mm-es vastagságban
- ragasztópisztoly
- ceruza

img_2090.JPG
Fontos!

Terítsd le a fóliát és vegyél gumikesztyűt. Teljes száradás előtt vízzel könnyen le is moshatod a kezedről a festéket, de a kesztyű egyszerűbb. A krétafesték spray vizes bázisú, így akár jól szellőző, zárt térben is használhatod. Ha még nem festettél spray festékkel, akkor íme pár jó tanács:

- A flakont mindig rázd fel alaposan használat előtt, és használat után fejjel lefelé fordítva tisztítsd ki a fúvófejet!
- Mielőtt nekiállsz a kiszemelt darab lefújásának, végezz próbafestést, hogy lásd, hogyan jön a festék a flakonból!
- Ne pontszerűen fess, hanem legyen mozgásban a kézfejed, és inkább legyező mozdulatokkal dolgozz!

Így készül!

img_2092.JPG

Első lépésként elkészítjük a lécekből a táblát. Egymás mellé rendeztem a 30x10 cm-es léceket, és ideiglenesen egy kevés maszkoló papír ragasztószalaggal összefogattam. A leendő első oldalával lefordítottam, és nekiálltam, hogy hátulról összefogassam a deszkákat.

img_2094.JPG

img_2095.JPG

A 80 cm hosszú leendő keresztlécet kettévágtam két, 40 cm-es darabra, majd előfúrtam, és utána 20 mm hosszú csavarokkal a keresztlécet az előlapokhoz rögzítettem. Lécenként egy-egy csavar, illetve a középső lécbe 2-2 csavar kell majd - összesen 12 db. 

img_2096.JPG

Amikor kész voltam a tábla előállításával, kifúrtam az akasztónak való 2 lyukat is.

img_2099.JPG

Amikor ezzel is elkészültem, lefestettem krétafesték spray-vel a táblám elejét. Két rétegben vittem fel a sötétbarna színt. Egy rétegben is tökéletesen fed, de szerettem volna, ha markánsan barna szín tűnik majd elő a csiszolás során. 

img_2103.JPG

Szerencsére ebben a melegben nagyon hamar megszáradt az első két réteg, így hamar ráfesthettem a felső, világos színt is. 

img_2107.JPG

Amikor ez is megszáradt, fogtam a csiszolópapírt, és óvatosan nekiálltam visszacsiszolni a felső réteget, így szépen elő-elő tűnt az alsó barna. Tipp: Mindenki addig csiszolja, amíg neki tetszik, lehet sokkal kopottasabb hatást is elérni, de persze sokkal visszafogottabbat is, így ez tényleg személyfüggő, hogy ki mennyire koptatja meg a tábláját.

img_2114.JPG

A csiszolás után jön egy fontos lépés, amit sokszor, sokan kihagynak: egy enyhén nedves (azaz nagyon kicsavart) nedves ruhával töröld át óvatosan a felületet, így minden ott maradt por szépen leszedhető a tábláról! 

img_2119.JPG

img_2121.JPG

Most jöhet a waxszolás, ami egy igazán örömteli munka, főleg, spray-vel. Igen-igen, már ez is létezik, szépen, vékonyan felhordható, utána pedig egy pamut ronggyal érdemes bedörzsölni a pórusokba.

img_2152.JPG

img_2154.JPG

Amikor elkészült a koptatott táblánk, jöhet a felirat. Sokat tanakodtam, mi legyen az, mi az, ami szépen mutat kötéllel felírva, és persze nem egy körmondat. Így maradtam a “helló” szócskánál, hiszen az őszt így is köszönthetjük, nem? A feliratot ceruzával előrajzoltam, majd a ceruzavonalra vékonyan ragasztót húztam a ragasztópisztollyal és beleragasztottam a kötelet. 

img_2155.JPG

Ezt egészen addig folytattam, míg el nem készült a felirat, és jó esetben a kötél is elfogyott. 

img_2150.JPG

Utolsó lépésben befűztem az akasztót, és már készen is volt a Helló ősz táblám! 

dsc_2874.JPG

Remélem, tetszett az ötlet, amely csak így leírva tűnik egy picit bonyolultnak, miközben csinálod, nagyon egyszerű és szórakoztató elkészíteni!
Jó munkát!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr1712759188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása