Csináld magad: mini fotóalbum a mobilos fotóidnak

2017. augusztus 16. 17:22

Ebben a bejegyzésben vendégszerzőnk, Brandt Diána, a Masni Dekoráció blog kreatív szerzője mutatja meg nekünk, hogyan készíthetünk mini fotóalbumot.

dsc_2798.jpg

A telefonunk manapság mindig a kezünk ügyében van, és ez a tény nagyban megváltoztatta a fényképezési szokásainkat is. Most már nem nagy szó, ha valakinek kamerás mobilja van, és hatalmas könnyebbség, hogy nem kell külön fényképezőgépet cipelnünk magunkkal, hogy a legszebb pillanatokat megörökítsük. Most egy csodás ki mini fotóalbumot készítettem, melyet ti is könnyedén összedobhattok. Egyre ügyeljetek, hogy páros számú oldalak kerüljenek bele, azaz 4-6-8 vagy 10, így fog szépen harmonikaszerűen záródni a kis füzet. 

Amire szükséged lesz 

img_1656.jpg

- fehér és mintás karton
- kinyomtatott fotók (annyi, ahány oldalas albumot szeretnél)
- oldószermentes ragasztó (ez azért fontos, mert az oldószeres ragasztók megmarhatják a fotókat és oda a szép kép…)
- olló, ceruza, radír, vonalzó
- dekortapasz
- kis darab szaténszalag

Munkamenet

img_1658.jpg

Első lépésben döntsd el, hogy hány fotót tartalmazó füzetecskét szeretnél készíteni. Én most 8x10 cm méretben nyomtattam ki a képeimet, és úgy terveztem, hogy 11x15 cm-es lesz az oldal, azaz 6 képpel akkor 6x11= 66 cm hosszú kartoncsíkra lesz szükségem, ami 15 cm magas.

img_1661.jpg

img_1660.jpg

Vonalzóval felrajzoltam a kartonra a méreteket, és kivágtam a hosszú csíkot.

img_1662.jpg

img_1663.jpg

A hajtás-vonalakat az olló tompa oldalával megkarcoltam, így szépen törés nélkül, pontosan ott fognak hajlani, ahol kell. 

img_1667.jpg

Sorrendbe raktam a képeket, és felragasztottam az album lapjaira őket, majd dekortapasszal díszítettem.

img_1668.jpg

Az albumot előről és hátulról, a külső oldalukon egy-egy mintás kartonnal dekoráltam, hogy még csinosabb legyen majd végeredmény. A mintás kartonból 1-1 cm-rel kisebb, azaz 10x14 cm-es téglalapokat vágtam ki. 

img_1669.jpg

Mielőtt felragasztottam volna az első oldalra a mintás kartont, először a zárószalagot rögzítettem, majd erre ragasztottam rá a mintást. Ezt a műveletet elől és hátul el elvégeztem.

img_1670.jpg

Pont az i-re egy a megörökített emlék címét tartalmazó lapocska. Ezt most sima szövegszerkesztőben alkottam meg és persze ugyanúgy ragasztottam, mint az eddigieket.

img_1671.jpg

img_1673.jpg

Igazából tovább tartott leírni, mint megcsinálni ezt a műveletsort, így bátran buzdítok mindenkit, hogy hajrá, készítsetek minél több ilyen kis mini-albumot, akár ajándékba is!

Jó munkát!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr3712755816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása