1400W-os, 20L-es NILFISK Nedves-száraz porszívó - teszt

2015. december 08. 12:18

A Praktiker Facebook-oldalán futó "Tesztelőket keresünk" játékunkban ezúttal két hétig tesztelhette három tesztelőnk az 1400W-os, 20L-es NILFISK Nedves-száraz porszívót. A legjobban sikerült írást Kornya Katalin küldte el nekünk, így ő tarthatta meg az eszközt. A győztes beszámoló következik:

Egy kisgyerek izgalmával vártam a sorsolást és valaki odafönt biztos úgy gondolta, hogy megajándékoz a lehetőséggel, hogy tesztelhessek egy ilyen elképesztő masinát. Minden kiegészítő, amit csak használhatok, benne volt, ráadásul ajándék porzsákot is kaptunk hozzá.

Ügyelve a doboz épségére kicsomagoltam:

qw11.jpg

Már itt éreztem, hogy barátok leszünk. Hosszú tömlő és még hosszabb vezeték.

Természetesen van porszívó készülékünk, ám bebizonyosodott, hogy van annál sokkal jobb is. Háziasszony lévén, bizony a szőnyegeken teszteltem elsőször az új szerzeményemet.

Már a bekapcsolás pillanatában tudtam, hogy nem fogok csalódni. A vártnál csendesebben, de annál határozottabban indult be és olyan szívóerőt gyakorolt, hogy komolyan meglepődtem. Egy kicsit nem figyelek oda és talán még a járólapot is képes lett volna felszedni! El kell ismernem, annak dacára, hogy heti rendszerességgel takarítok, olyan műfenyő darabkákat szívott elő a Nilfisk gép a bolyhos szőnyegből, amik legkorábban 2 évvel ezelőtt kerülhettek csak bele.

A legmegdöbbentőbb az a felismerés volt, hogy porszívózás közben egyetlen egy alkalommal sem kellett orrot fújnom, vagy tüsszentenem, – ellentétben azzal, ahogyan a meglévő porszívóm használata közben szokott ez történni. Tényleg magában tartja az összes és a legkisebb porszemet is!

Miután végeztem itthon, gondoltam besegítek édesanyámnak és az unokák által napi szinten nyűtt szőnyeget is kiporszívózom. Nem kis feladat volt… A szőnyeg ott is hasonló, mint a miénk: egy bolyhos rémálom, amikor takarítani kell.

qw12.jpg

Bolyhos rémálom, de nem a Nilfisk-nek! –  A kép bal oldalán látható a tisztított felület.

Anyukám megadta a csillagot az ötösre, mert állítása szerint akkor volt a szőnyeg utoljára ilyen szép, amikor megvették.

A következő, amin bevetettem a Nilfisk porszívót, apukám dolgozós kocsija, amivel az építkezésekre jár. Naivan felajánlottam neki, hogy amíg megebédel, kiporszívózom az autót, mit sem sejtve arról, hogy mi fogad majd a kocsi belsejében.

qw13.jpg

qw14.png

Az igazán nehezen hozzáférhető részeknél nagy segítség volt a megszokottnál hosszabb szűkítő adapter, így sokkal hatékonyabb az ülés mechanika és a küszöb közti részek tisztítása.

qw14.jpg

A szürke két árnyalata Nilfisk-módra, – avagy a kalaptartó tisztítása.

Az én tesztem sajnos eddig tartott, mert a férjem és édesapám eddig is tűkön ülve várták, hogy végezzek és csillogó szemmel, átvették tőlem a tesztelendő munkatársamat. – Mivel mégiscsak egy ipari porszívóról van szó, azonnal a műhelyt vették vele célba.

Tőlem a Nilfisk csillagos ötöst kap!

A teszt további része férjem „tollából” fakad:

„Már az első pillanatban biztos voltam abban, hogy ez a porszívó nem a feleségemé lesz, hanem az enyém. Apósommal a készülő házunkon meglehetősen sok, kisebb-nagyobb munkát végzünk el, persze ezek a munkák nem csak zajjal, de szemmel jól látható k(á)osszal is együtt járnak, akarom mondani JÁRTAK.

Talán a brutális szó az, ami a gép tudását leginkább leírni képes. Az egy dolog, hogy az összes gépet rá tudjuk csatlakoztatni a műanyag szívócsonk cseréje után, de a külön munkagépnek kialakított dugaszoló aljzat és az automatikus indítás nálam a profi kategória szintjére emelte a gépet, ráadásul a porszívó a rácsatlakoztatott munkagép teljesítményével arányosan állítja be a szívóerőt is.

qw15.png

Aljzat és a kapcsoló, ami „II” állásában a munkagépeket szolgálja.

Amikor rácsatlakoztattam a kis rezgőfejes multi gépem, 1-es fokozatban elindítva pont olyan teljesítménnyel kezdett el dolgozni a porszívó, ami az összes keletkező port is eltüntette munka közben. Kíváncsiságból játszadoztam a munkagép teljesítmény szabályzójával működtetés közben és az én új kék haverom egy tizedmásodperces csúszással reagált is a megváltozott viszonyokra!

A kicsivel így megy… jöhet a combosabb feladat: körfűrész, gyémántcsiszoló, horonymaró, gyalu…

qw16.png

A rezgőfejes multigép által keletkezett kosz meg sem kottyant neki.

qw17.jpg

Betonmaró, bár csak forgácslapot martunk vele, forgács sehol sem volt.

qw18.jpg

A gyalugép sem tudott annyi forgácsot gyártani, amit ne bírt volna elszívni a gép.

qw19.jpg

qw20.jpg

Horonymarás porszívóval és a nélkül. Érdemes magát a téglát is jól szemügyre venni!

qw21.jpg

Nem tudtunk olyan ütemben vágni, csiszolni, marni, hogy ne győzze azt utolérni.

Teljesen mindegy, hogy mit csatlakoztattam rá, mert az összes keletkező port, koszt, apróbb darabot, –egy szóval mindent magába szívott, nem kellett utána még összeseperni sem! Az összes lehetséges gépen kipróbáltuk, ami csak a birtokunkban volt és mindegyiken kiállta a próbát.

De ennyivel nem úszta meg tesztalanyom. Mivel most nem koszoltuk össze a műhelyt, de korábban ez már rendkívül jól sikerült, így most nem a seprűért nyúltam, hanem csak a porszívón cseréletem fejet.

Sosem hittem volna, hogy a szürke tud szép is lenni!

qw22.jpg

Bánatos lesz a gazdaboltos, nem veszek több cirokseprűt!

Kíváncsiságom olthatatlan: mi ez a másik nyílás?

A szívócsonkot a másik nyílásba csatlakoztatva, teljesen új dimenziók nyíltak meg:

- A Nilfisk MULTI 20T INOX nem csak szívni tud!

Fújni is, így kiválóan alkalmas, például az őszi időszakban falevelek fújására, a kerti grill begyújtásánál az izzításra, illetve opcionális kiegészítőkkel még tuti hogy matracfújáshoz, vagy a kerti puha falú medence felfúvatásához is rendre fogható.

qw23.png

Alul, a tartályon a szívócsonk, felül, az aljzat alatt pedig a fúvónyílás.

Mindent összevetve kifogott rajtam. Mindent megcsinált, amit csak szerettem volna... Szinte már családtag is lehetne ennyi barkácstudással.

Éééés a legjobbat a végére tartogattam, mert ha esetleg valaki hiányolná a nedves porszívó valóban nedves bemutató részét, akkor a „hogyan tüntessünk el 5 liter vizet cirka 4 másodperc alatt” videót nekik ajánljuk!

Összefoglalva az előnyeit:

  • kezelhető méret, a fedélen kialakított tartozéktároló időtálló INOX tartály leeresztő csappal;
  • hosszú vezeték és hosszú szívótömlő, így a munkagéppel összekötve sem kell, hogy útban legyen.
  • elképesztő szívóerő;
  • munkagép csatlakoztatási lehetőség automatikus indítással;
  • a munkagép teljesítményével arányos szívóerő szabályozás;
  • végtelenül egyszerű használat.
  • száraz / nedves üzem (FIGYELEM, a porzsákot előtte el kell távolítani!!!)

Hátránya:

  • az elektromos kábelnek nincs kialakítva hely, ahová fel lehetne csévélni azt a használat után, de együtt tudok élni ezen hiányosságával… :)

Számomra világos, hogy a Nilfisk MULTI 20 INOX nem csupán egy porszívó, több annál: MUNKATÁRS!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr598148582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása