STANLEY FATMAX - teszt

2015. augusztus 05. 14:02

A Praktiker Facebook-oldalán futó "Tesztelőket keresünk" játékának újabb köréhez értünk, amikor is egy Stanley Fatmax eszközt lehetett tesztelni. A legjobban sikerült írás Zsákai Attiláé lett, de mindhárom tesztelőnk remek cikket adott le, így mindannyian megtarthatták az eszközt. Íme a legjobb beszámoló:

Előzmények

Egy viharos júliusi napon találtam egy bejegyzést, amin a PRAKTIKER közleményét olvashattam. Azonnal felfigyeltem, mert műszaki ember lévén, nagyon sokat járok az üzlethálózatban. Sok kiváló szerszámot és építőanyagot vásároltam az elmúlt évek alatt és bizonyára így lesz a jövőben is.stanley1.JPG

Azonnal regisztráltam, de már csak 3 napom maradt, hogy a legjobb 10 közé kerüljek. Családi, baráti és munkatársi segédlettel hamar behoztam a lemaradásom, aztán már csak meg kellett tartanom az 5. hely környékét. :) Végül izgatottan vártam a sorsolás eredményét, de akkor már éreztem valami bizsergést….. talán az új szerszámok okozta öröm, ami fokozta a várakozást.

Aznap még nem voltam számítógép közelében, amikor többen is jelezték, hogy én nyertem! :) Sokan nem tudták, hogy itt még nincs vége a játéknak, de velem örültek, gratuláltak, én meg minden kedves ismerősömnek megköszöntem a támogatást, amit a szavazataikkal nyújtottak.

Még két hét sem telt el az első bejegyzés olvasásától és már hozzám került a STANLEY FATMAX! :)

stanley2.JPGMint egy kisgyerek karácsonykor úgy vártam az „ajándékot”. Már a csomagolás magas minősége is szembetűnő volt, de az igazi meglepetés a fekete doboz tartalma volt! Az első pillanatban olyan érzésem volt, hogy ez egy igazi lézerpisztoly, amit minden kissrác szívesen fogadna. Aztán amikor kezembe vettem, már azt éreztem, hogy ez a szerszám már az űrtechnológia felhasználásával készült. Sok szerszámom van, de még egynek sem volt akkora sikere a családom körében, mint ennek a szupergépnek. Még a lányok is kézről kézre adták egymásnak, de kizárólag kedves szavakkal illették az új „családtagot”.

Nem tudtam mást gondolni, csak azt, „ez egy igazi profi gép”. Masszív és stabil. Éppen a tenyerembe illett. A gumimarkolatnak köszönhetően meg sem mozdult a kezemben. Természetesen azonnal minden funkcióját kipróbáltam……:) az első találkozás után a konklúzió: A STANLEY FATMAX  kell nekem! Ha nem 22-t üt az óra, talán azonnal fúrtam volna valamit…:) 

stanley3.JPGTöbb akkus fúróm volt az évek folyamán. Az egyik éppen ennek a szériának a nagypapája lehetett… a közel 20 éves, de ma is működő 9,6 v ütve- fúrós, B and D. Féltve őrzőm, hátha egyszer sikerül egy új akkumulátor garnitúrát szereznem hozzá. A hasonlóság nagyon szembetűnő. Leginkább az érzés ugyan az, amit egy profi gép kézbevétele okoz. Árad belőle a teljesítmény, a megbízhatóság…… Aznap este különlegesen sokáig olvasgattam a terméktájékoztatót  és használati utasítását, de közben szüntelenül a kapcsológombra kerültek újaim. 

Az első munka!

Rögtön a mély vízbe dobva, de mint egy új autót, először finoman bejárattam. Augusztus elején Angliába megyünk dolgozni, amihez sok szerszámra és alkatrészre van szükségünk. Ezeket a felszereléseket egy csomagszállító cég fogja elvinni, de jóval előbb kell indulnia, hogy mire mi is oda repülünk, addigra már minden ott legyen. Viszont mindent kellő stabilitással kell bedobozolni, ládázni. Ez egy fél napos komoly meló volt, de a nagy munka előtt egy kis finom javítással melegítettünk. Volt egy találatjelző gép, ami javításra várt. Többek között a beszínterezett 3,5 mm-es meneteket kellet újravágni. Gondoltam, hogy ez a legjobb alkalom a STANLEY FATMAX tesztelése a finom munkákra. Egy gépi menetfúrót fogtam be. A vastokmányt épphogy elég volt két ujjammal meghúzni, de már akkor is stabilan, precízen, és ami a lényeg, hogy kellő erővel, csúszásmentesen tartották az acélkörmök. Lassú fordulaton élmény volt látni és érezni, hogy mennyire simán és egyszerűen, 2 másodperc alatt vágja újra a meneteket. Ezután újabb feladat: A süllyesztett fejű csavarokat finoman, érzéssel kellett becsavarni, de ehhez is a STANLEY FATMAX GÉPET használtam. A nyomatékszabályzót alacsonyra állítva, éppen olyan erővel és pontossággal húztam meg az imbusz csavarokat, mint ha egy műszerész csavarhúzóval tettem volna ugyanezt. Egy biztos, ha finom műszerészmunkákat kell végeznem, ez a GÉP biztosan megfelelő segítségem lesz a későbbiekben is.

stanley4.JPG

Aztán jött a keményebb meló! A szállítandó 3 raklapra, megfelelő méretű fadobozt kellett készíteni OSB lapokból. A méretre vágás után következett az összeszerelés. Aki már csavarozott ilyen falapokat az tudja, hogy előfúrás nélkül nem egyszerű belekapatni a csavarokat. Nekem pedig, a három ládába közel 350 csavart kellett behajtanom. A gyárilag hozzá adott kétoldalas „bitfej” méretben éppen jó volt a kiválasztott csavarokhoz, ezért csak azt használtam. A raklap alján nagyobb csavarokat kellett alkalmaznom, de a fej azokba is pontosan beleillett.

A szerszámok csomagolása közben derült ki, hogy egy STANLEY univerzális szerszámos és csavaros ládát is viszünk magunkkal. Ezek a „tesók” később is biztosan nagyon jól megértenék egymást…. :)

stanley5.JPG

A ládák összeállítása, délutántól kezdve egészen sötétedésig tartott, de a STANLEY FATMAX akkus fúró-csavarbehajtó gép ereje, az első perctől kezdve az utolsó csavarig pontosan ugyan olyan volt. Megkímélte a kezem az erőlködéstől. A csavarok stabilan álltak a bitfejben és egy negyed fordulat után már hasítottak is a láda oldalába. Nyomni, erőlködni egy esetben sem kellett. Megtette helyettem a GÉP, aminek olyan nyomatéka, ereje van, hogy a csavarok behajtása, még egy gyereknek vagy a gyengébb nőknek is megoldható feladat lenne. A tartalék „aksi” pedig még mindig a gyári csomagolásban pihent.

stanley6.JPG

Az első megmérettetés megtörtént! Az eredmény? Kiváló teljesítmény, szuper pontos munka! Legszívesebben már a STANLEY FATMAX-t is bedobozoltam volna! 

stanley7.JPG

Egy újabb nagy megmérettetés

Amikor megkaptam a STANLEY FATMAX akkus fúró-csavarbehajtó gépet, már tudtam, hogy egy napig gipszkartonozás közben is tesztelhetem. Aki dolgozott már ebben a szakmában az tudja, hogy a legfontosabb eszköz ebben a munkában egy igazi strapabíró akkus fúró-csavarbehajtó. Az eddigi munkák alapján már nem voltak kétségeim, hogy a STANLEY FATMAX nagyon nagy segítségemre lesz a munkában. Nem is csalódtam… :) 

Megint csak arra hivatkozom, hogy aki csavart már be gipszkarton csavar a fémszerkezetbe az pontosan tudja, hogy legfontosabb a nyomaték. Ennek a gépnek van rendesen! A régi gépeknél időnként előfordult, hogy erősebben kellett nyomni, sőt néha kifordult a kartonból, de ez a gép úgy dolgozott, mint ahogyan én szerettem volna. Tökéletes megelégedéssel. A gyári bitfej a gipszkarton csavarokba is pontosan beleillett. A kartonozást megelőzve a fémszerkezet összecsavarozása is gyerekjátéknak tűnt a régebbi munkákhoz képest. Előző nap feltöltöttem az aksikat. Biztos ami biztos, mind a kettőt. De megint nem kellett feltennem, csak az egyiket! Így még a töltögetéssel sem kellett bajlódnom.  Nem csak könnyebb volt dolgozni vele, hanem ez által sokkal gyorsabb is! A felszabadult időben egy kávé is belefért a sarki presszóban. :)

stanley8.JPG

Sajnos elérkezett az utolsó nap, amikor a tesztelést hivatalosan végezhettem!

Erre a napra megint egy másfajta munkákra tesztelhettem. Többek között volt egy kis finom- sőt, még ferde –fúrás is keményfában, pontosabban egy javítandó küszöbben. Ebben a munkában a tokmányt sikerült tesztelnem.  A STANLEY FATMAX akkus fúró-csavarbehajtó gépnek a tokmánya olyan, mint egy krokodil fogsora. Amit egyszer megfogott azt többé el nem engedi. A tokmányban elég gyakran kellett váltogatni a vékony és vastag fúrókat valamint a bitfejet, de mindez egy mozdulat alatt, villámgyorsan és megbízhatóan. Mint ahogyan a gép sebességének a változtatása is egy mozdulat. Volt egy szusszanási szünetem, amikor a kapcsoló gombbal „játszottam” .  Aki nem tudja, annak elmondom, hogy a tirisztoros kapcsológomb azt jelenti, hogy ha lassan nyomjuk meg, akkor alacsony fordulatom működik a gép és minél jobban nyomjuk annál gyorsabb lesz! Kíváncsi voltam változik-e a fordulata, ha csak alig nyomom. Nagyon kicsit nyomtam és onnan mentem felfelé magasabb fordulatszámra… Mint egy kisgyereknek, úgy tetszett, hogy a STANLEY FATMAX akkus fúró-csavarbehajtó gép mindegyik funkciója tökéletesen működik!

stanley9.JPG

Aznap még egy légkondicionáló csöveit is el kellett tüntetni, gipszkartonnal elfedni. Fúrás, csavarozás, jelölés….. de még a téglába fúrás sem okozott akadályt. Egy nagyon egyszerű vídia fúrószár és a STANLEY FATMAX  ütve fúró funkció elég volt, hogy ezt a feladatot is hamar kipipáljam. Az egészet egy géppel! Nem kellett a hosszabbítóval bajlódni, nem kellett a nehéz gépet magasban tartani. Nem kellett létrázni! :)

stanley10.JPG

Még nagyon sok mindent mondhatnék a STANLEY FATMAX akkus fúró-csavarbehajtó gépről, de akkor már nem blogbejegyzés, hanem egy könyv lenne…

Annyit azért mondok, hogy ez a gép minden szakmában megállja a helyét, minden mester kezében örömöt okoz! Mindenkinek időt, energiát és ez által pénzt spórol.

Az biztos! Nekem kell egy STANLEY FATMAX akkus fúró-csavarbehajtó gép!  Egymásba szerettünk..

 

A tesztelt Stanley Fatmay akkus ütvefúró/csavarozó gép ide kattintva megrendelhető.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://praktiker.blog.hu/api/trackback/id/tr807681578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása